Rok 2014 z perspektywy Europ Assistance

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

europ.assistance.02.400x268Europ Assistance Polska podsumowała 2014 rok pod względem liczby i rodzaju obsłużonych spraw assistance. Przede wszystkim zauważalna jest zmiana  na rynku tych usług, a w odpowiedzi na potrzeby klientów powstają nowe programy wybiegające poza dotychczasowe ramy assistance. 

– Assistance staje się coraz bardziej popularnym i oczekiwanym rozwiązaniem wśród klientów. Jak pokazują wyniki VI Ogólnopolskiego Badania Assistance Europ Assistance Polska obecnie już 34% Polaków deklaruje posiadanie pakietu usług assistance (27% w 2010 roku). Co więcej, aż 72% badanych Polaków uważa, że dodatkowe usługi assistance uatrakcyjniają oferty instytucji finansowych – wyjaśnia Joanna Nadzikiewicz, Dyrektor Handlowy w Europ Assistance Polska

Rosnąca popularność usług assistance oraz zwiększająca się świadomość klientów mają wpływ na częstotliwość wykorzystania tych usług. Tradycyjnie w 2014 roku Polacy najczęściej potrzebowali pomocy assistance samochodowego. A w ramach tych programów najwięcej, bo aż 57% spraw wymagało holowania a 15% klientów skorzystało z wynajmu pojazdu zastępczego.

Coraz bardziej popularny jest również assistance podróżny, który gwarantuje nie tylko pomoc medyczną w razie nieszczęśliwego wypadku lub nagłego zachorowania, chroni bagaż podróżujących, a także pomaga w razie opóźnienia czy odwołania lotu. W ramach  assistance podróżnego Europ Assistance Polska organizowała i pokrywała koszty usług medycznych w 1/3 obsłużonych w 2014 roku spraw (31%), 16% wezwań dotyczyło pomocy w sytuacji uszkodzenia lub zagubienia bagażu, a 10% spraw związane było z opóźnieniami lotów.

Klienci docenili w tym roku również usługi assistance domowego, korzystając najczęściej ze świadczeń serwisu sprzętu RTV/AGD (33%) oraz z usług hydraulika (32%), a także elektryka (8%), informatyka (7%) i ślusarza (5%).

¬- Z roku na rok coraz więcej klientów korzysta z assistance domowego. Jest to wynikiem zarówno coraz większej ogólnej świadomości klientów, jak również rosnącej liczby produktów – głównie bankowych – do których dołączany jest assistance domowy. Warto wspomnieć, że zwłaszcza banki, chcąc wyróżnić swoją ofertę na tle rynku, coraz bardziej dbają o to, aby ich klienci mieli świadomość, że w ramach produktu banku mają możliwość skorzystania z usług dodatkowych, m.in. assistance – wyjaśnia Joanna Nadzikiewicz.

Coraz popularniejsze stają się również usługi concierge. Klienci najczęściej korzystali w 2014 roku z organizacji biletów na wybrane imprezy kulturalne oraz rezerwacji stolików w restauracjach. Sekcja concierge miała również sporo zleceń w związku z Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej, z tej okazji uruchomiona została specjalna usługa BRAZYlinia 2014.  Kontaktując się z dedykowanym numerem serwisu concierge, można było uzyskać informacje o dostępnych środkach komunikacji i optymalnych połączeniach do Brazylii, gdzie odbywały się Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej. Klienci za pomocą serwisu korzystali również z informacji o dostępnych opcjach zakwaterowania i atrakcjach turystycznych w Brazylii. Ale firma pomagała też w innych sytuacjach.

– W naszej opinii najciekawszą sprawą concierge 2014 roku była organizacji zaręczyn w Monte Carlo w kasynie, gdzie pierścionek miał pojawić się na kole ruletki zamiast kulki. Dostarczaliśmy również wielu innych nietuzinkowych pomysłów na zaręczyny, ale też organizowaliśmy zakup małpki kapucynki, psa niedostępnej w polskich hodowlach rasy, przejażdżkę czołgiem, czy  skutery podwodne w Chorwacji – dodaje Joanna Nadzikiewicz.

Rok 2014  zaowocował nowymi programami skierowanymi dla aktywnych klientów a także dla osób zmagających się z chorobami przewlekłymi. Z początkiem roku w ofercie pojawiły się programy adresowane do fanów białego szaleństwa, a także do osób ceniących zdrowy i aktywny styl życia. Assistance Zimowy oraz Fitness Assistance szybko zyskały popularność i uznanie Partnerów i dostępne są już w ofercie niektórych banków i towarzystw ubezpieczeń. Europ Assistance Polska zadebiutowała w 2014 roku również na rynku B2C z ofertą Pomocy Rowerowej czyli ubezpieczeniem i assistance dla rowerzystów.

W minionym roku klienci zmagający się z chorobami przewlekłymi mogli skorzystać również z rozwiązania zapewniającego pomoc w razie pogorszenia stanu zdrowia. Pomoc w Chorobie to program przydatnych świadczeń medycznych, który stanowi uzupełnienie ofert ubezpieczeń zdrowotnych lub życiowych.

Rynek assistance wzbogacił się również o nowy program MedKonsultacja. Jest to produkt, który daje klientom możliwość skonsultowania postawionej w sytuacji ciężkiego zachorowania diagnozy z niezależnym lekarzem na terenie kraju. Dodatkowo, ubezpieczony może również zweryfikować zasadność i poprawność zaproponowanego planu leczenia.

– W ubiegłym roku zauważyliśmy też wzrost popularności programów ubezpieczeniowych dla zwierząt domowych. Swój renesans przeżywa od dawna istniejący program Assistance dla Zwierząt, który znalazł się w ofercie kilku naszych Partnerów, a klienci wykupujący te usługi chętnie z nich korzystają otaczając profesjonalną opieką swoich czworonożnych przyjaciół – dodaje Joanna Nadzikiewicz.

Źródło: Grupa Europ Assistance