Rekordowe półrocze BLIKA

Rekordowe półrocze BLIKA
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2017 r. Polacy zrealizowali BLIKIEM łącznie prawie 13 milionów transakcji. W samym drugim kwartale 2017 r. liczba transakcji BLIKIEM wyniosła blisko 7 mln - to wzrost o 21 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału. Polski Standard Płatności uruchomił nową funkcjonalność w systemie BLIK - wpłacanie gotówki we wpłatomatach. Usługa jest dostępna od czerwca w około 750 urządzeniach w całej Polsce.

W drugim kwartale 2017 r. Polacy zapłacili BLIKIEM za zakupy w internecie ponad 4,2 mln razy, a w sklepach stacjonarnych prawie 500 mln razy. Ponadto wykorzystując BLIKA, wypłacili gotówkę z bankomatów ponad 1,9 mln razy i zrobili 335 tys. przelewów na numer telefonu. Łącznie było to ponad 6,9 mln transakcji, czyli średnio 76 tys. dziennie.

– Mamy za sobą kolejny rekordowy kwartał i zarazem półrocze. BLIK jest standardem płatniczym, który zdobywa popularność wśród coraz większej grupy Polaków – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK. – Najdynamiczniej rozwijającym się kanałem BLIKA są płatności w e-sklepach, które w porównaniu do pierwszego kwartału 2017 roku wzrosły o 20 proc., a w stosunku do drugiego kwartału 2016 roku aż dziesięciokrotnie – dodaje. Płatności w internecie, zarówno przez strony www jak i aplikacje mobilne stanowią obecnie 61 proc. wszystkich transakcji BLIK.

W pierwszym półroczu 2017 r. średnia kwota transakcji BLIKIEM w internecie wyniosła 81 złotych, natomiast średnia wypłata z bankomatu to ok. 300 złotych. Wysokość średniej płatności za zakupy w sklepie stacjonarnym wyniosła 48 złotych.

Sieć akceptacji BLIKA ciągle się rozszerza

Na koniec czerwca 2017 r. BLIK był dostępny w dla klientów Alior Banku, Banku Millenium, Banku Zachodniego WBK, ING, mBanku, PKO Banku Polskiego, Getin Banku, Inteligo, Orange Finanse i T-mobile Usługi Finansowe. BLIK obejmował swoim zasięgiem 4,5 mln użytkowników w Polsce. – W drugim kwartale liczba zarejestrowanych aplikacji mobilnych z dostępem do BLIKA wzrosła o 18 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału – podkreśla Dariusz Mazurkiewicz.

Podstawowe informacje o systemie płatności BLIK

Dzięki BLIKOWI miliony Polaków mogą bezpiecznie i wygodnie, korzystając ze smartfona, wypłacać gotówkę z bankomatów, płacić w tradycyjnych sklepach oraz przelewać natychmiastowo pieniądze innym użytkownikom na numer telefonu bez znajomości ich rachunku bankowego. BLIK to najszybsza metoda płatności w sklepach internetowych oraz mobilnych.

System stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Dostęp do BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma ok. 70 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Grupa ta stale się powiększa. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). BLIK przyczynia się do ograniczania obiegu gotówki w gospodarce i jest istotnym elementem procesu budowy cyfrowego Państwa. PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników.

Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe, a wkrótce także Credit Agricole oraz Raiffeisen Banku.

PSP