Regulamin sklepu internetowego: uwaga na RODO i klauzule niedozwolone

Regulamin sklepu internetowego: uwaga na RODO i klauzule niedozwolone
Fot. stock.adobe.com/Irina
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Internetowy sprzedawca ma obowiązek przygotować i udostępnić klientom regulamin sklepu internetowego – przypominają eksperci Fundacji Polska Bezgotówkowa na portalu Akademia Przedsiębiorcy.

O tym, co powinien zawierać regulamin sklepu internetowego i jakie przepisy nakładają na przedsiębiorcę posiadanie takiego regulaminu, piszą eksperci Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Zwracają uwagę, że sklep internetowy nie tylko musi mieć swój regulamin, ale ten regulamin musi być łatwo dostępny dla e-konsumenta.

Informacje o umowie z klientem

Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną regulamin sklepu internetowego powinien zawierać podstawowe dane o firmie oraz szczegółowe informacje o umowie zawieranej z klientem.

Właśnie ten fragment regulaminu, dotyczący relacji między klientem a przedsiębiorcą, jest znacznie rozbudowany. Co powinien zawierać – wyjaśniają eksperci Akademii Przedsiębiorcy.

Uwaga na klauzule niedozwolone i przepisy RODO

Tworząc regulamin sklepu internetowego trzeba pamiętać o tzw. klauzulach niedozwolonych. W regulaminie sklepu nie mogą się znaleźć takie zapisy, bo i tak z punktu widzenia prawa będą nieważne. Co więcej za ich wprowadzenie do regulaminu sklepu grożą surowe kary.

Kolejna kwestia, na którą trzeba uważać tworząc regulamin sklepu internetowego to przepisy RODO dotyczące ochrony danych osobowych – ostrzegają autorzy artykułu „Regulamin sklepu internetowego i inne obowiązki – co musisz wiedzieć jako sprzedawca?”

Źródło: Fundacja Polska Bezgotówkowa / FPB