Raport | Zarządzanie Wierzytelnościami | Rozwiązania mniej krępujące dla klientów

Raport | Zarządzanie Wierzytelnościami | Rozwiązania mniej krępujące dla klientów
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Sztuczna inteligencja i czatboty coraz częściej są wykorzystywane przy windykacji i zarządzaniu wierzytelnościami. I znakomicie wypełniają zlecone im zadania.

Aby zbudować i odpowiednio wytrenować systemy oparte na sztucznej inteligencji, należy pozyskać możliwie jak najwięcej danych klientów. Urządzenia medyczne przechwytują informacje dotyczące m.in. tętna, diety, genetyki czy historii terapii. Inteligentne urządzenia domowe zbierają informacje o czynnościach, jakie wykonujemy na co dzień w naszych mieszkaniach. Z kolei systemy wspomagania jazdy gromadzą informacje o tym, gdzie się znajdujemy, jak jeździmy i czy przekraczamy obowiązujące ograniczenia prędkości. Ale to nie wszystko – sztuczna inteligencja znajduje zastosowanie także w windykacji.

Banki korzystają…

W PKO Banku Polskim wykorzystuje się voiceboty do przypominania klientom o zaległych płatnościach od prawie trzech lat. Bot dzwoni do klienta, upewnia się, że rozmawia z właściwą osobą, przekazuje informację o zadłużeniu oraz potwierdza z klientem, że zamierza on spłacić zaległość i zapisuje taką deklarację w systemie. W niektórych przypadkach potrafi nawet negocjować datę spłaty. Na początku takich połączeń było od kilku do kilkunastu tysięcy miesięcznie, ale bardzo szybko okazało się, że to rozwiązanie świetnie się sprawdza, więc teraz jest ich kilkakrotnie więcej. Bot obsługuje większość spraw, ale skupia się na tych, które są łatwiejsze, aby konsultanci mogli zająć się najbardziej skomplikowanymi. Przeprowadził już ponad 2,7 mln rozmów i osiąga wyniki zbliżone do człowieka, wykonującego tego typu zadania, a zaangażowanie voicebota w proces pozwoliło na szybsze informowanie klientów o zadłużeniu, co jest dla nich korzystne.

Sztuczna inteligencja opanowała wiele miejsc i elementów naszego codziennego życia, dlatego też coraz częściej i chętniej wykorzystywana jest w&...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK