Raport Specjalny | Transformacja Cyfrowa w Banku | Pieniądze (i marketing) ze ściany

Raport Specjalny | Transformacja Cyfrowa w Banku | Pieniądze (i marketing) ze ściany
Fot. Ilya/stock.adobe.com
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Współczesne bankomaty mogą służyć nie tylko do wykonywania operacji gotówkowych. Za ich pomocą można z powodzeniem komunikować się z klientami, dostarczając treści marketingowe. Aby ów przekaz był skuteczny, należy jednak pamiętać, że użytkownicy korzystają z bankomatów w ściśle określonym celu, zatem komunikacja musi się wpisywać w te okoliczności i nie przeszkadzać.

Transformacja cyfrowa w bankowości następuje dynamicznie i zgodnie z preferencjami klientów. Większość nieskomplikowanych usług finansowych ma dziś charakter samoobsługowy i realizowana jest bez bezpośredniego kontaktu z pracownikami banku. Zauważalnie rośnie też liczba placówek bez obsługi gotówkowej. Z danych rynkowych wynika, że po III kw. ub.r. na polskim rynku istniały już 273 takie oddziały. Jest to możliwe, gdyż klienci mogą wykonywać samodzielnie transakcje gotówkowe w bankomatach z funkcją wpłatomatu. Użytkownicy nieprzekonani do wpłat i wypłat pieniędzy za pośrednictwem maszyny mogą liczyć na wsparcie bankowców, którzy coraz częściej pełnią w tym obszarze misję edukacyjną. Po takim przeszkoleniu używanie wpłatomatu staje się rutynową czynnością podobnie jak wypłata środków „ze ściany”, z korzyścią zarówno dla klientów, jak i samych banków.

Kolejna droga…

Komunikacja klienta z bankiem via bankomat może przebiegać analogicznie, jak kontakt za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej: realizacja operacji, chat, konferencje wideo, wezwanie pracownika oddziału, aby udzielił pomocy, składanie wniosków o produkty itp.

W praktyce możliwości te są różnie wykorzystywane w różnych krajach, a nawet w poszczególnych bankach. Oprócz umożliwienia realizacji różnego typu operacji gotówkowych czy doładowania telefonu, bankomaty coraz powszechniej wyświetlają oferty promocyjne.

– Obecnie komunikacja z klientami migruje coraz częściej do kanałów mobilnych i urządzeń samoobsługowych. Ich możliwości są niemalże nieograniczone i są w stanie dopasować się do potrzeb zarówno banków, jak i klientów. Już teraz urządzenia płatnicze zastępują masowe usługi dla klientów i stanowią proste, zintegrowane i coraz bardziej popularne wśród nich narzędzie komunikacji – potwierdza Katarzyna Kardasz z Centrum Agile Karty i Gotówka w ING Banku Śląskim.

Część urządzeń typu ATM w&...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK