Raport specjalny: Technologia w służbie ubezpieczeń

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.2014.10.foto.042.400xBez wsparcia informatyki nie mogłyby powstawać nowe usługi. Także z zakresu bancassurance.

MARCIN ZŁOCH

Dynamiczny rozwój technologiczny, rozwój aplikacji mobilnych oraz przyrost liczby polis przy jednoczesnej stale rosnącej świadomości ubezpieczeniowej Polaków powodują, że IT jest nieodzownym elementem zarówno sprzedaży, jak i obsługi klienta. Rozwój technologii ma istotne przełożenie na dostępność usług ubezpieczeniowych w bankach. Logując się do strefy transakcyjnej bankowości internetowej, możemy zrobić przelew, ale też kupić ubezpieczenie samochodu, turystyczne czy inne produkty ubezpieczeniowe. Niektóre instytucje finansowe mają na swoich stronach internetowych dedykowane markety ubezpieczeniowe. Ubezpieczenia są dostępne dla klientów banków niemal real-time, bez wychodzenia z domu w kilka minut, nawet z poziomu telefonu. To zasługa technologii w służbie bancassurance

– To zabrzmi jak frazes, ale dziś bez IT nie ma ani bankowości, ani ubezpieczeń, nie wspominając o bancassurance. Większość procesów niezbędnych do funkcjonowania usługi bankowo-ubezpieczeniowej jest nierozerwalnie powiązana z rozwiązaniami IT. Począwszy od sprzedaży, po wymianę danych klienta, ewidencjonowanie przepływu pieniędzy, obsługę produktów ubezpieczeniowych – wszędzie korzysta się z jakiś dedykowanych aplikacji – twierdzi Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance S.A.

W pędzie

Jak zauważa Joanna Nadzikiewicz, dyrektor handlowy Europ Assistance Polska S.A., dziś na nic nie mamy czasu i stajemy coraz bardziej wygodni. Ogromny postęp technologiczny ostatnich czasów nauczył nas, że możemy mieć więcej i łatwiej, w dodatku najczęściej w tej samej cenie lub nawet taniej. Jesteśmy przekonani, że coraz bardziej będą się liczyć te banki i instytucje finansowe, które będą w stanie sprzedać klientom swoje produkty tu i teraz, w odpowiedzi na bieżącą potrzebę, za to bez konieczności angażowania jego czasu. Ale również z perspektywy samego ubezpieczyciela innowacje technologiczne mogą pomóc w podniesieniu efektywności i jakości procesów likwidacji i rejestracji szkód, a także w optymalizacji kosztów.

– Nowe technologie wspierają sprzedaż usług bancassurance poprzez aplikacje mobilne o szerszej funkcjonalności. Najlepsze są takie, które klient wykorzysta nie tylko raz, ale które będą go wspierać w codziennym życiu i zawierać w swojej konstrukcji dodatkowe funkcjonalności, jak np. ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI