Raport Specjalny. Polska Bezgotówkowa: Strategie na bezgotówkę

Raport Specjalny. Polska Bezgotówkowa: Strategie na bezgotówkę
Fot. FPB
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Fundacja Polska Bezgotówkowa wraz ze startem Programu rozpoczęła ogólnopolską kampanię marketingową informującą przedsiębiorców i konsumentów o korzyściach wynikających z płatności bezgotówkowych. Jest to pierwsza w historii działań branży finansowej ogólnopolska kampania, której głównym celem jest popularyzacja terminali do płatności bezgotówkowych. Opowiada o niej Anna Spychalska-Grzeszek (na zdjęciu), dyrektor ds. marketingu i komunikacji Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Mówimy językiem korzyści. Przedsiębiorcom, którzy zdecydowali się na wprowadzenie płatności bezgotówkowych, udzielamy wsparcia organizacyjno-finansowego oraz uświadamiamy im, jak mogą rozwinąć swój biznes, powiększyć grono klientów, podnieść poziom jakości obsług, a także zapewnić bezpieczeństwo transakcjom. Działamy wielokanałowo, w mediach szerokiego zasięgu: telewizji, radiu i prasie, a także w obszarze digital, prowadząc zintegrowane działania z zakresu performance marketingu. Przekazy o Programie Polska Bezgotówkowa są spójne, lecz dopasowane do różnych grup odbiorców, czyli przedsiębiorców z różnych branż. Bazujemy na faktach i liczbach, ale też emocjach – angażujemy uczestników Programu do reportaży wideo. Propagując nowoczesne metody płatności, działamy nowocześnie: atrakcyjnie, rzeczowo, z troską o customer experience. Aby ułatwić proces i skrócić ścieżkę, umieściliśmy na stronie www formularz, poprzez który, zostawiając swoje dane, przedsiębiorca może złożyć wniosek o terminal, a nawet zawrzeć już końcową umowę na darmowy terminal płatniczy z wybranym dostawcą. Wystarczy dosłownie kilka minut.

Znamy opinie

Cyklicznie badamy wpływ naszych działań marketingowych oraz opinie odbiorców. Uważnie monitorujemy też świadomość polskich przedsiębiorców odnośnie Programu Polska Bezgotówkowa. Wyniki najnowszej fali badań dotyczącej jego rozpoznawalności wśród przedsiębiorców pokazały, że systematycznie ona rośnie – obecnie wynosi 79% (przed rozpoczęciem działań komunikacyjnych: 22%). Z badań wynika również, że przedsiębiorcy posiadający terminal płatniczy są skłonni częściej polecić program niż osoby nieposiadające terminala. To oznacza, że budujemy rzeczywiście silną markę Programu Polska Bezgotówkowa.

Szerokie plany

Działamy wielokanałowo, w mediach szerokiego zasięgu: telewizji, radiu i prasie, a także w obszarze digital, prowadząc zintegrowane działania z zakresu performance marketingu. Przekazy o Programie Polska Bezgotówkowa są spójne.

Myślimy też szerzej – o przyszłości Programu, a także płatności bezgotówkowych. Dlatego zabieramy głos w miejscach, gdzie dochodzi do wymiany ekspertyz i opinii, dzielimy się wiedzą. W ten sposób podążamy za trendami w bankowości i współkształtujemy rynek płatności bezgotówkowych w Polsce. Nasze działania są doceniane, o czym świadczą nagrody przyznawane Fundacji Polska Bezgotówkowa oraz opinie o niej i o Programie, np. z krajów sąsiednich – z dumą obserwujemy wysiłki koleżanek i kolegów z Czech i Bułgarii, którzy chcą na swoim rynku zaadaptować koncept Polski Bezgotówkowej.

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK