Raport Specjalny | Polska Bezgotówkowa | Edukacja podstawą rozwoju innowacji

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Drobna przedsiębiorczość stanowi ważny, jeśli nie najważniejszy segment nowoczesnych, szybko rozwijających się gospodarek. 99% firm w krajach Unii Europejskiej to mikro oraz małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP). Odpowiadają za 75% miejsc pracy w sektorze prywatnym oraz za ponad połowę całkowitej wartości dodanej, tworzonej przez przedsiębiorstwa w UE.
Anna Spychalska-Grzeszek, dyrektor obszaru marketingu i produktów Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Tegoroczny raport PARP o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw wskazuje, iż w naszym kraju działa ok. 2,26 mln takich firm (wzrost o 2,3% r/r). Z kolei pracujący w mikroprzedsiębiorstwach stanowili 97% wszystkich zatrudnionych w sektorze MŚP. To często jednoosobowe biznesy, których właściciele codziennie stają przed wyzwaniami związanymi z prowadzeniem własnej firmy. Dzięki działaniom prowadzonym przez Fundację Polska Bezgotówkowa wielu z nich przekonało się, że warto iść z duchem czasu i umożliwić swoim klientom korzystanie z płatności bezgotówkowych.

W ramach flagowego Programu Fundacji zrealizowano już ponad miliard transakcji za pośrednictwem terminali zainstalowanych wśród małych, średnich i mikroprzedsiębiorstw, jednostek samorządu terytorialnego oraz organizacji charytatywnych, a łączna ich kwota wyniosła blisko 60 mld zł. Obecnie w Programie Polska Bezgotówkowa uczestniczy niemal 400 tys. przedsiębiorców. Również z perspektywy klienta wyraźnie widać korzystne zmiany w sieci akceptacji, jakie dokonały się w trakcie działania Fundacji. Konsumenci szczególnie doceniają szybkość i wygodę płatności zbliżeniowych.

Praktyczna pomoc przedsiębiorcom

Podstawową działalnością Fundacji jest realizacja Programu Polska Bezgotówkowa, którego celem jest zniesienie kosztów dla przedsiębiorców w zakresie instalacji terminala płatniczego oraz kosztów jego użytkowania przez pierwsze pięć miesięcy od momentu zainstalowania lub do  osiągnięcia obrotu na poziomie 42 tys. zł. Jednak jedną z głównych idei działania Fundacji jest edukacja przedsiębiorców oraz ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK