Raport Specjalny – płatności cyfrowe 2017: Sprawdza się w banku spółdzielczym?

Raport Specjalny – płatności cyfrowe 2017: Sprawdza się w banku spółdzielczym?
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Współcześni klienci chcą korzystać z wszystkich usług i technologii, jakie oferują dziś instytucje finansowe. Banki spółdzielcze chcą przekonać do siebie także i młodszych klientów. Dlatego od kilku lat rośnie ich zainteresowanie obecnością na portalach społecznościowych, rozwijają lifestylowe blogi i inwestują w nowe technologie, w tym w bankowość mobilną.

Bohdan Szafrański

Wdrażanie nowinek technologicznych wiąże się z ryzykiem, ale też wyróżnia na tle konkurencji. Warto tu przypomnieć, że pierwszym bankiem w Europie, który udostępnił klientom bankomaty biometryczne, był Podkarpacki Bank Spółdzielczy. To tylko jeden z przykładów na to, że środowisko bankowości spółdzielczej jest otwarte na nowości. Wprowadzenie aplikacji mobilnej, ułatwiającej korzystanie z bankowości elektronicznej to odpowiedź na oczekiwania coraz większej grupy klientów. Często okazuje się, że to, że chcemy, by nasz bank oferował taką możliwość, wcale nie musi znaczyć, że z niej korzystamy. Banki komercyjne dopiero testowały pierwsze aplikacje mobilne przeznaczone na smartfony, a już w kwietniu 2012 r. w ich zajął się tym na poważnie Bank Spółdzielczy we Wschowie, zaś w sierpniu ESBANK.

Sprawdzone aplikacje

Dziś trochę inaczej patrzymy na aplikacje mobilne instalowane w telefonach. Część banków wykorzystuje technologię RWD (Responsive Web Design), czyli taki sposób projektowania stron WWW, by ich wygląd i układ automatycznie dostosowywał się do rozmiaru wyświetlacza smartfonu klienta. Strona zbudowana w takiej technologii jest uniwersalna i wygodnie korzysta się z niej w standardowej przeglądarce zainstalowanej zarówno w komputerze, jak w tablecie lub smartfonie.

– Nasz bank nie ma aplikacji mobilnej, a bankowość mobilna jest dostępna przez stronę WWW przygotowaną w technologii RWD – podkreśla Błażej Cieślik, kierownik Zespołu Wsparcia Informatycznego oraz Administracji Programami i Sprzętem Informatycznym Banku Spółdzielczego w Jastrzębiu-Zdroju. – Co oczywiście wcale nie oznacza, że oddzielna aplikacja nie ma sensu. Pozwala na lepszą personalizację, bezpieczeństwo i kontrolę dostarczanych klientom informacji. Jest też wyróżnikiem banku – dodaje.

ESBANK Bank Spółdzielczy aplikację mobilną ESBANK24 Mobile wdrożył w 2012 r. jako jeden z pierwszych banków spółdzielczych w kraju. Jej popularność wśród jego klientów utrzymuje się na stałym poziomie – obecnie ma ją około 11% użytkowników bankowości elektronicznej banku. Oznacza to, że większość z nich wybiera obsługę swojego konta poprzez przeglądarkę internetową. Aplikacja ESBANK24 Mobile na smartfony (z systemem: Android, Windows Mobile, iPhony i Black- Berry) oraz tablety ma przyjazny, intuicyjny interfejs użytkownika i daje możliwość pełnej obsługi rachunku za pośrednictwem urządzenia mobilnego z dostępem do internetu. Ma funkcje najbardziej popularne wśród klientów i umożliwia: sprawdzenie stanu konta, wykonanie przelewu, ustanowienie zlecenia stałego, doładowanie telefonu komórkowego, wgląd w historię transakcji czy założenie lokaty.

Dzięki usłudze geolokalizacji klient może szybko wyszukać najbliższą placówkę czy ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI