Raport Specjalny | IT@BANK 2022 | Zdalny konkurs na pracownika

Raport Specjalny | IT@BANK 2022 | Zdalny konkurs na pracownika
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Oprócz znalezienia osób idealnie wpisujących się w potrzeby firmy, należy również umieć zachęcić i przekonać kandydata do zmiany miejsca zatrudnienia. Cały proces wymaga dużego kunsztu, dyskrecji oraz wiedzy biznesowej, pomagającej w negocjacjach.

Pandemia i praca zdalna zmieniły rynek pracy, zarówno pod względem sposobu jej świadczenia, jak i rekrutacji. Ostatnie lata przyzwyczaiły nas, że możemy zdalnie pracować, załatwiać sprawy urzędowe, kontaktować się ze szkołą, do której chodzą nasze dzieci, czy uczestniczyć w różnego rodzaju eventach. Proces rekrutacji też musiał przenieść się w ten obszar. Firma ClickMeeting pod koniec 2021 r. przeprowadziła badanie, którego celem było sprawdzenie, na ile rekrutacja zdalna zyskała na popularności. Jak się okazało, od marca 2020 r. już połowa Polaków brała udział w rekrutacjach zdalnych, co więcej – nasi rodacy preferują ten właśnie model aplikowania. Dla 80% ankietowanych to właśnie możliwość rozmowy online z potencjalnym pracodawcą okazała się czynnikiem zachęcającym do aplikowania na dane stanowisko. Coraz większą popularnością cieszy się model hybrydowy, w którym pierwsze etapy rekrutacji odbywają się zdalnie, a końcowe na żywo.

Wabienie chętnych

Rynek pracy jest obecnie bardzo chłonny, a specjaliści IT są jednymi z najbardziej poszukiwanych. Stopa bezrobocia, mimo napływu nowych potencjalnych pracowników z Ukrainy, wciąż utrzymuje się na rekordowo niskim poziomie. Jednocześnie, gdy spojrzymy na liczbę ofert pracy rok do roku, to w dużych miastach wciąż odnotowujemy wartości wzrostowe. Pod względem liczby dostępnych ofert pracy, Wrocław po pierwszym półroczu 2022 r. plasował się na trzecim miejscu w Polsce.

– Te wszystkie elementy sprawią, że kluczowa w procesie pozyskiwania kandydatów staje się widoczność marki pracodawcy, spójna z wartościami kandydatów znajdujących się w naszej grupie docelowej, a także umiejętność dotarcia do potencjalnych pracowników. Niezbędna jest także szybkość działania. Dziś kandydaci IT otrzymują od kilku do kilkunastu ofert pracy tygodniowo. Stąd warto kłaść akcent nie tylko na rekrutację, ale przede wszystkim na zaangażowanie i utrzymanie pracowników – twierdzi Katarzyna Załuska-Głuszczyńska, dyrektor Departamentu Rekrutacji i Rozwoju w Credit Agricole Banku Polska.

W dzisiejszych czasach, kiedy pozyskanie kadry w obszarze IT staje się coraz trudniejsze, pracodawcy wymyślają różne sposoby przeciągnięcia do siebie dobrych pracowników.

– Zdajemy sobie sprawę, że cyfrowy rozwój naszej organizacji to przede wszystkim silne zaplecze zespołu IT. Dlatego coraz odważniej stajemy frontem do młodych talentów informatycznych, które w krótkim czasie staną się częścią naszych zespołów. Potrzebujemy kreatywnych osób nastawionych na&...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK