Raport specjalny: Dla klienta atrakcyjne są pakiety

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.2012.11.foto.156.150xOstatecznym odbiorcą produktów i usług jest klient i to on rynku decyduje o sukcesie lub porażce każdego przedsiębiorstwa funkcjonującego na wolnym rynku. Dlatego znajomość jego potrzeb i oczekiwań jest zawsze ważna. Badania rynkowe mogą pomóc w przygotowaniu takich produktów bancassurance, które będą dobrze zaadresowane i spotkają się z zainteresowaniem na rynku.

BOHDAN SZAFRAŃSKI

TUiR WARTA S.A. zleciło przeprowadzenie badań poświęconych temu, jak konsumenci postrzegają ofertę ubezpieczeniową, zwłaszcza w formie pakietu. Wyniki przedstawiła w trakcie październikowego IV Kongresu Bancassurance, Monika Woźniak- Wołek. Mottem tegorocznej edycji było „Bancassurance – quo vadis?” i zapewne wyniki przedstawionego badania mogą ułatwić przygotowywanie nowych pakietów ubezpieczeniowych oferowanych przez bankowy kanał dystrybucji.

Jak stwierdziła Monika Woźniak-Wołek, dzisiaj nadal przeważają w ofertach produkty w czystej formie, takie jak: ubezpieczenia mieszkań, ubezpieczenia NW czy ubezpieczenia OC sprzedawane w marketach ubezpieczeniowych, poprzez banki i inne kanały dystrybucji. Zdarza się oczywiście pakietyzacja, ale najczęściej wiąże się ona z kartą kredytową i jest skierowana do jakiejś konkretnej wąskiej grupy klientów. Wśród przedstawicieli branży zarówno bankowej, jak i ubezpieczeniowej panuje przekonanie, że produkty sprzedawane w formie pakietów mają w sobie duży potencjał. Celem badania było sprawdzenie zainteresowania potencjalnych klientów ofertą nowych ubezpieczeń, których centralnym pomysłem było zapewnienie poczucia bezpieczeństwa w różnych sytuacjach, z jakimi możemy mieć do czynienia w codziennym życiu. Oceniano m.in. potencjał każdej z zaprezentowanych ofert ubezpieczeniowych, ogólną atrakcyjność, silne i słabe elementy oferty, dopasowanie do potrzeb klientów, unikalność produktu, chęć zakupu oraz diagnozowano wyróżnialności oferty konta bankowego dzięki dołączonej ofercie ubezpieczeniowej. Postanowiono też sprawdzić, jaką cenę klient będzie gotowy zapłacić za pakiet. Ci, którym zaoferowano produkty do oceny, zostali podzieleni na dwie grupy -chodziło o ich zamożność.

Klienci mass

Badanie tej grupy potencjalnych klientów zostało przeprowadzone na próbie liczącej 201 respondentów. Byli to mieszkańcy miasta liczącego powyżej 100 tys. mieszkańców w wieku 25-60 lat w równych proporcjach, jeśli chodzi o płeć. Mieli oni stałą umowę o pracę lub prowadzili własną działalność gospodarczą oraz posiadały konto osobiste ROR. Z badania wykluczono osoby zatrudnione w tzw. sferze budżetowej. Osobisty dochód miesięczny grupy biorącej udział w badaniu to minimum 1500 zł netto, przy czym 75 proc. badanych miało na utrzymaniu minimum jedno dziecko chodzące do: żłobka, przedszkola, szkoły lub studiują...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI