Raport specjalny: Czas – towar potrzebny od zaraz
Nowoczesne technologie służą poprawie jakości naszego życia. Umożliwiają sprawną i szybką komunikację - gdy jesteśmy lepiej poinformowani, skuteczniej działamy i podejmujemy lepsze decyzje. Co jeszcze, oprócz informacji, jest cenionym dobrem we współczesnym świecie? Czas. Często go tracimy, zależy nam na nim, nieraz nas goni. Jak oszczędzać czas w kontekście usług bankowych?
Jakub Głąb
Nowoczesne technologie – to one stanowią odpowiedź na wiele problemów i potrzeb. Oferując rozwiązania, które znacznie przyśpieszają dotarcie do produktu czy usługi, są nieocenioną pomocą w oszczędzaniu czasu. Dostępność oferty jest ważna, co jednak z produktami, których wybór wymaga zastanowienia, a sam proces zakupu jest czasochłonny? Do takich produktów należą ubezpieczenia, zarówno na życie, osobowe, jak i majątkowe.
Naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom klientów w tym zakresie wychodzą polskie banki, które w swoich strategiach zaplanowały ułatwienie dostępu do produktów ubezpieczeniowych. Klient, korzystając z produktów bankowych, w jednym miejscu i czasie może skorzystać także z oferty ubezpieczeniowej. Duży wpływ na jakość i dostępność ubezpieczeń bancassurance będzie miała wydana przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF) Rekomendacja U, która wejdzie w życie na początku przyszłego roku. Zawiera ona wytyczne dotyczące dystrybucji produktów ubezpieczeniowych przez banki i zakłady ubezpieczeń, określa także podstawowe prawa klientów. Wytyczne KNF dla zakładów ubezpieczeń mówią m.in. o wprowadzeniu we wszystkich kanałach dystrybucji ubezpieczeń standardów ochrony konsumenta obowiązujących do tej pory w obsłudze agencyjnej. Klient będzie tak samo chroniony niezależnie od miejsca zakupu polisy. Podnosi to rangę banków w kontekście sprzedaży ubezpieczeń i powinno wzmocnić zaufanie konsumentów.
Rekomendacja U zaleca także prowadzenie rzetelnej polityki informacyjnej banku i taką dystrybucję produktów ubezpieczeniowych w ramach banc- assurance, która nie będzie stwarzała ryzyka oferowania produktów niedostosowanych do potrzeb klienta (np. osobie biorącej kredyt na samochód nie będzie oferowane niepotrzebne ubezpieczenie domu).
Czy lojalni klienci będący w synergii z bankami będą chcieli wzmacniać swoje przywiązanie? Wydaje się, że ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI