Raport Specjalny | Bancassurance w Bankowości Spółdzielczej | Istotny element oferty

Raport Specjalny | Bancassurance w Bankowości Spółdzielczej | Istotny element oferty
Fot. j-mel/stock.adobe.com
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Spadek przychodów z tytułu podstawowej działalności bankowej powoduje, iż banki poszukują dodatkowych możliwości zarobkowania. W tej sytuacji uwzględnienie ubezpieczeń w strategii sprzedażowej staje się jak najbardziej zasadne.

Pandemia nie tylko przyspieszyła proces digitalizacji sektora bankowego, przyczyniła się także do ponownego przemyślenia strategii i udoskonalenia procesów w instytucjach finansowych. Bankowcy, także ci reprezentujący sektor spółdzielczy, uczestniczyli przecież w dystrybucji środków pomocowych dostępnych w ramach tarcz antykryzysowych. Skoro z racji ­lockdownów spadały przychody z tytułu czynności i produktów stricte bankowych, instytucje finansowe zwiększyły nacisk na sprzedaż produktów okołobankowych, takich jak leasing, faktoring czy ubezpieczenia, nierzadko odnotowując przy tym spory sukces. Przykładowo, przypis składek ubezpieczeniowych w I kw. 2021 r. w Banku Spółdzielczym w Ostrowi Mazowieckiej wzrósł o 180% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.

Czy to oznacza, że ubezpieczenia na stałe zagoszczą w ofertach banków spółdzielczych i czy na co dzień będzie można zawrzeć umowy ubezpieczeniowe w kanałach mobilnych lub w aplikacji bankowej?

Możliwości są

Joanna Borawska, Manager Zespołu Bancassurance w Europ Assistance Polska, przekonuje, że firmy świadczące usługi ubezpieczeniowe zdecydowanie dają taką możliwość – oferta bancassurance jest dostępna w kanałach bankowości elektronicznej. Oferowane są głównie polisy majątkowe (NNW, auto assistance czy turystyka). Zakupu ubezpieczenia można dokonać z poziomu własnego konta bankowości elektronicznej, bez konieczności dodatkowego logowania, w bezpieczny sposób.

W jakim celu lokalne instytucje finansowe wprowadzają oferty bancassurance? Przede wszystkim dostępność produktów z tego segmentu w ofercie bankowej oznacza rozliczne korzyści, tak dla samych instytucji, jak przede wszystkim dla ich klientów. W przypadku banku chodzi o możliwość dodatkowego wygenerowania przychodów, co z kolei pozwala optymalnie wykorzystać potencjał doradcy w celu pozyskania klienta, a nie wykonywania prostych czynności sprzedażowych. Nie bez znaczenia jest też wzmocnienie wizerunku banku przez pokazanie innowacyjności i elastyczności, na co wskazuje udostępnianie produktów w wielu kanałach, zgodnie z kierunkiem oczekiwań klientów. Podstawowe korzyści dla tych ostatnich to dostęp do oferty poza godzinami pracy placówki, szybkość i łatwość zakupu, a ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK