Raport Specjalny. Bancassurance w Bankowości Spółdzielczej. Concordia Ubezpieczenia: Chcemy być mocnym partnerem dla banków spółdzielczych

Raport Specjalny. Bancassurance w Bankowości Spółdzielczej. Concordia Ubezpieczenia: Chcemy być mocnym partnerem dla banków spółdzielczych
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Rozmowa z Maciejem Fedyną, członkiem zarządu spółek Generali Polska, prezesem zarządu Concordii Ubezpieczenia

Po uzyskaniu zgody KNF ­Generali jest właścicielem spółek Concordii. Jak przebiega proces integracji?

– Cieszymy się, że Concordia stała się częścią rodziny Generali. Dzięki temu, jako Grupa, z jednej strony możemy rozszerzyć zakres naszej działalności w Polsce o nowy segment ubezpieczeń, z drugiej natomiast skorzystać z wyjątkowej w skali kraju współpracy z bankowością spółdzielczą. To wszystko daje nam silną rynkową przewagę związaną z bardzo dobrą znajomością potrzeb klienta, w tym w szczególności przedsiębiorców rolnych i mieszkańców małych i średnich miejscowości.

Dzięki połączeniu wszyscy klienci zyskali dostęp do jeszcze pełniejszej oferty produktów ubezpieczeniowych i zasobów silnej kapitałowo Grupy.

Jeśli chodzi o sam proces integracji spółek, jest on zawsze złożony i wymaga czasu. Mogę tylko powiedzieć, że robimy to z dbałością o naszych klientów oraz partnerów, tak aby nie odczuli w żaden sposób skomplikowanego zaplecza tego procesu. W pierwszej kolejności będziemy formalnie integrować spółkę życiową Concordii, co nastąpi prawdopodobnie z końcem października tego roku. W spółce majątkowej koncentrujemy się na usprawnieniach procesów i modyfikacjach produktów masowych, takich jak ubezpieczenia pojazdów i mieszkań, aby uatrakcyjnić ten aspekt oferty.

Concordia zawsze była silna na rynku ubezpieczeń rolnych. Czy planujecie jakieś zmiany w tym zakresie (produkty, sieć sprzedaży)?

– Korzystając z wieloletniego doświadczenia ekspertów Concordii w sektorze agro, którzy często sami prowadzą gospodarstwa rolne, mamy szansę być dla rolników prawdziwym partnerem na całe życie. Chcemy ich wspierać, przejmując ryzyka związane z prowadzoną przez nich działalnością w kolejnych etapach rozwoju ich biznesu.

Naturalnie więc będziemy rozwijać sektor ubezpieczeń agro, łącząc dotychczasowe doświadczenie Concordii z silnym zapleczem kapitałowym właściciela oraz z ciągłym dążeniem do usprawniania obsługi klientów i partnerów.

Bardzo cenimy doświadczenie pracowników Concordii, którzy są ekspertami w tym zakresie. W końcu Concordia ma niemal 50% udziału w rynku ubezpieczeń upraw. Dlatego też nie planujemy żadnych rewolucyjnych zmian w produktach, lecz takie, które będą wynikały z potrzeb rynku i bieżącej działalności firmy.

To, co z pewnością nie ulegnie zmianie, to silny zespół i koncentracja na likwidacji szkód. Zdajemy sobie sprawę, że zapewnienie serwisu na wysokim poziomie wymaga wiarygodnych i profesjonalnych fachowców. Planujemy dalej rozwijać i szkolić zespół zaufanych likwidatorów, tak abyśmy mogli zaoferować nasze produkty szerszemu gronu klientów i stale dostarczać usługi na najwyższym poziomie. Gwarancją tej jakości jest zespół najlepszych specjalistów pod kierownictwem Piotra Adamczyka, Bernarda MycielskiegoKrzysztofa Mrówki.

Jak zmiana brandu wpłynie na współpracę z bankami spółdzielczymi?

– Pragnę raz jeszcze podkreślić, że kupiliśmy Concordię dla jej unikalnych możliwości i doświadczenia w tym właśnie obszarze. Współpraca z bankami spółdzielczymi jest jednym z głównych powodów zainteresowania się Concordią. To dla nas bardzo ważne. Dlatego też wyodrębniliśmy sieć sprzedaży dedykowaną właśnie bankowości spółdzielczej. Jest to struktura zarządzana indywidualnie, skupiona na wsparciu tego kanału sprzedaży. Sieć bancassurance Concordii składa się obecnie z 4 makroregionów, którymi kierują dyrektorzy makroregionalni. Dzięki temu Concordia stworzyła największy w Polsce, przygotowany do współpracy z bankami spółdzielczymi, zespół ekspertów.

W sektorze bankowości spółdzielczej trwa gorąca dyskusja o nowym modelu biznesowym. W bankowości spółdzielczej w Europie Zachodniej wpływ przychodów pozaodsetkowych na wyniki banków spółdzielczych jest znaczący. Czy Generali ma pomysł, jak wykorzystać europejskie doświadczenia w tym zakresie?

– Chcemy być mocnym partnerem dla banków spółdzielczych, wspierającym ich w powiększaniu wpływów z przychodów pozaodsetkowych. Wyłonienie osobnej struktury sprzedaży – to dopiero pierwszy krok.

Trwają rozmowy na temat rozszerzenia oferty życiowej i majątkowej, która z sukcesem może być oferowana klientom banków spółdzielczych. Wierzymy, że kluczem do sukcesu są proste i intuicyjne rozwiązania dla doradców bankowych, które w połączeniu z ich bardzo dobrą znajomością klienta, przyniosą zadowolenie i korzyści biznesowe każdej ze stron.

Profesjonalizm, budowane latami zaufanie i koncentracja na potrzebach klienta – to nasze wspólne priorytety. Tak dotychczas działała Concordia i tak działa Grupa Generali.

Panie prezesie, czy mógłby pan powiedzieć parę słów o sobie? Pana pasje, wartości, ulubione książki?

– Naukowcy mawiają – powiedz mi, jaka jest twoja pasja, a powiem ci, kim tak naprawdę jesteś. Dlaczego? Ponieważ tylko te ­sprawy, którym jesteśmy gotowi się w życiu poświęcić, ujawniają prawdziwą tożsamość danej osoby. Może rzeczywiście jest w tym trochę prawdy. Kocham konie, spacery po górach (chociaż moje dzieci niestety nie czują mięty do gór), filmy Marvela i kryminały. Najważniejszą życiową pasją jest jednak dla mnie moja rodzina. Jestem tatą do sześcianu.

Dziękując za rozmowę, życzę sobie i państwu dalszej owocnej oraz inspirującej współpracy na rzecz naszych wspólnych klientów.

Osoby związane z siecią bancassurance w Concordii Ubezpieczenia

Tomasz Kromolicki, dyrektor Biura Bancassurance i szef sieci bancassurance Concordii UbezpieczeniaTomasz Kromolicki
dyrektor Biura Bancassurance
i szef sieci bancassurance Concordii Ubezpieczenia

Od 15 lat konsekwentnie związany z branżą ubezpieczeń. Doświadczenie zdobywał w: Nationale-Nederlanden SA, Santander Consumer Banku SA
oraz regionalnym Centrum Szkoleniowym Ergo Hestii.

W 2010 r. rozpoczął pracę w Biurze Bancassurance Concordii Ubezpieczenia, gdzie odpowiadał za sprzedaż produktów dla klienta indywidualnego. Po dwóch latach został zastępcą dyrektora, a w listopadzie 2015 r. Zarząd powierzył mu stanowisko dyrektora Biura Bancassurance. Od kwietnia 2019 r. – szef sieci bancassurance Concordia dedykowanej współpracy z bankami spółdzielczymi.

Absolwent kierunku zarządzanie i marketing na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Stypendysta Polsko-Francuskiej Izby Gospodarczej i absolwent studiów podyplomowych w Państwowej Szkole Ubezpieczeń w Paryżu. W 2018 r. uhonorowany przez Polską Izbę Ubezpieczeń odznaką „Za zasługi dla ubezpieczeń”. Od 2015 r. jest również członkiem Rady Nadzorczej Bankowego Ośrodka Edukacji sp. z o.o., spółki szkoleniowej należącej do Grupy SGB i Concordii Ubezpieczenia.

Marek Stryk, dyrektor Makroregionu PółnocMarek Stryk
dyrektor Makroregionu Północ

Posiada 25-letnie doświadczenie w ubezpieczeniach, które rozpoczęło się w 1994 r. w Hestii od ubezpieczeń morskich, lotniczych i transportowych. Odpowiedzialny był za underwriting, sprzedaż i likwidację szkód, a także za obsługę umów ubezpieczeń oraz roszczeń ubezpieczeniowych u największych polskich armatorów morskich i śródlądowych oraz w stoczniach krajowych.

W latach 2011-2012 pełnił funkcję dyrektora Biura Cunningham Lindesy Marine w Warszawie, gdzie jako ekspert od ryzyk transportowych, zarządzał zespołem rzeczoznawców.

Od listopada 2012 r. związany z Concordią jako dyrektor Oddziału w Gdańsku. W kwietniu 2019 r. został dyrektorem Makroregionu Północ, odpowiedzialnym za współpracę z bankami spółdzielczymi.

Krzysztof Ruszkowski, dyrektor Makroregionu ZachódKrzysztof Ruszkowski
dyrektor Makroregionu Zachód

Swoją karierę zawodową rozpoczął w 2010 r. jako menedżer wsparcia sprzedaży w Concordii Ubezpieczenia – najpierw w kanale agencyjnym, a od 2014 r. – w bankowym.

W kwietniu bieżącego roku został dyrektorem Makroregionu Zachód w strukturze Bancassurance – Concordia Ubezpieczenia w Grupie Generali.

Urodzony w Poznaniu, absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza na kierunku matematycznym ze specjalizacją matematyka finansowa i aktuarialna. Ukończył też studia podyplomowe z zakresu ubezpieczeń gospodarczych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.

Jego pasją są podróże, szczególnie zdobywanie górskich szczytów i fotografia.

Urszula Ziomek, dyrektor Makroregionu WschódUrszula Ziomek
dyrektor Makroregionu Wschód

Posiada ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe w sektorze finansowym, które zdobyła, kierując zespołami i budując sieci sprzedażowe.

Od 1996 r. związana z ubezpieczeniami jako agent ubezpieczeniowy, w 1999 r. zbudowała swój pierwszy zespół w Allianz, z którym w 2001 r. wygrała prestiżowy konkurs sprzedażowy. W latach 2002-2003, jako zastępca dyrektora ds. życiowych w firmie Inter Polska, z sukcesem kierowała siecią sprzedaży multiagentów.

Od 2003 r. związana z Concordią Ubezpieczenia jako dyrektor Oddziału w Lublinie.

Od kwietnia bieżącego roku jest dyrektorem makroregionu Wschód w strukturze Bancassurance – Concordia Ubezpieczenia w Grupie Generali.

Absolwentka Wydziału Ogrodnictwa Akademii Rolniczej w Lublinie, ukończyła także studia podyplomowe, między innymi, Master of ­Business Administration na Politechnice Lubelskiej i zarządzanie jakością i bezpieczeństwo żywności na Uniwersytecie Przyrodniczym w Lublinie.

W czasie wolnym, jako wolontariusz, wspiera Fundację „Razem” Pro ­Publico Bono.

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK