Raport specjalny Bancassurance: Stawiamy na innowacyjne bancassurance

Raport specjalny Bancassurance: Stawiamy na innowacyjne bancassurance
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Z Radosławą Ogonowską, dyrektor ds. bancassurance i affinity w Nationale-Nederlanden, rozmawiał Karol Ochocki.

Po chwilowej recesji spowodowanej niekorzystnym otoczeniem regulacyjnym, walka konkurencyjna na rynku bancassurance nasila się. Co sprawia, że sprzedaż ubezpieczeń w kanale bankowym jest tak atrakcyjnym biznesem?

{module BanerB1}

– Bancassurance stanowi jeden z trzech filarów strategii działania Nationale-Nederlanden. Atutem tego kanału sprzedaży z punktu widzenia ubezpieczyciela jest w pierwszej kolejności dobre rozpoznanie rynku. Ważne jest również pokrewieństwo obu branż – bankowej i ubezpieczeniowej. Należy przy tym podkreślić, że z punktu widzenia klienta kluczową przewagą tego kanału nad innymi formami dystrybucji, jest zlokalizowanie sprzedaży różnych produktów finansowych w jednym miejscu. Z naszej perspektywy dużym atutem bancassurance jest również możliwość docierania do szerszej grupy klientów, którzy mogą rozważać zakup produktu ubezpieczeniowego. Właśnie z tych przyczyn Nationale-Nederlanden wiąże swoje plany z możliwością dystrybuowania rozwiązań poprzez bancassurance oraz, jak to miało miejsce do tej pory, przez affinity i przygotowuje się do tego, stawiając na innowacyjne rozwiązania.

Na jakie korzyści w ramach tej współpracy mogą liczyć banki, oczywiście poza dodatkowymi przychodami i poszerzeniem oferty produktowej?

{module BanerB2}

– W odróżnieniu od obszaru affinity, który ma jeszcze trochę niezagospodarowanych pól, bancassurance jest już w znacznym stopniu nasycony, z czego zdajemy sobie sprawę. Potencjalnych partnerów z obu tych segmentów chcemy więc skłonić do współpracy poprzez realizację zupełnie nowej strategii, do której posiadamy dedykowane narzędzia, procesy i produkty.

Nasi konkurenci funkcjonujący już zarówno w kanale bancassurance, jak i affinity, bazują przede wszystkim na już istniejących systemach, które są wykorzystywane od kilku lat. Tymczasem w dobie intensywnego rozwoju technologii ten czas oznacza całą epokę. W Nationale- -Nederlanden kładziemy więc nacisk na innowacyjne bancassurance i inwestujemy w nowoczesne technologie, nieobarczone ograniczeniami starszych systemów. W oparciu o nie pragniemy dostarczać elastyczne i innowacyjne rozwiązania, które spowodują u naszego partnera jak najmniejszą potrzebę ingerencji, które są czaso- i pracochłonne. Będą one zatem wyróżniać się prostotą i szybkością działania. Natomiast kontrakty zawarte z klientami B2B będą bazować na umowie o gwarantowanym poziomie świadczenia usług (SLA), co daje bankowi dodatkową pewność jeśli chodzi o przestrzeganie terminów, jak i jakości procesów. Partner, wchodząc więc ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI