Raport Specjalny Bancassurance: Razem możemy więcej… także w bancassurance

Raport Specjalny Bancassurance: Razem możemy więcej… także w bancassurance
Wojciech Trybuszkiewicz, dyrektor departamentu bancassurance i affinity w Generali (z lewej) oraz Tomasz Kromolicki, dyrektor biura bancassurance Concordia Ubezpieczenia.
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Instytucje finansowe coraz częściej łączą siły, by zwiększyć przewagę konkurencyjną i dostarczyć swym klientom szerszą paletę produktów. Taką strategię realizuje dwóch znaczących graczy na rynku bancassurance - Generali Polska i Concordia Ubezpieczenia. Doświadczenia obydwu partnerów pozwoliły na wykreowanie unikatowej, kompleksowej oferty, dedykowanej zarówno bankom, jak i instytucjom pożyczkowym.

Wojciech Trybuszkiewicz, dyrektor departamentu bancassurance i affinity w Generali (z lewej)
Tomasz Kromolicki, dyrektor biura bancassurance Concordia Ubezpieczenia.

Połączenie ubezpieczycieli to modelowy wręcz przykład tego, jak podmioty funkcjonujące w odmiennych segmentach rynku mogą osiągnąć efekt synergii, z korzyścią dla obydwu stron i swych dotychczasowych klientów. Jeszcze kilkanaście miesięcy temu każdy z obecnych partnerów realizował odrębną strategię w obszarze bancassurance, adresowaną do innej grupy docelowej. Domeną Generali była współpraca z bankowością komercyjną i z myślą o tym kliencie konstruowana była paleta produktowa. – W ofercie dominowały produkty zabezpieczające spłatę kredytów hipotecznych i innych produktów bankowych, a także ubezpieczenia komunikacyjne, mieszkaniowe dystrybuowane w modelu stand alone. Dużą popularnością cieszyły się też polisy na życie – przypomina ­Wojciech Trybuszkiewicz, dyrektor departamentu bancassurance i affinity w Generali. Sektor bankowy nie był jedynym partnerem ubezpieczyciela, bardzo dobrze rozwijała się również sprzedaż produktów w kanałach affinity.

Rynek agro znamy jak nikt inny

Całkiem odmienne doświadczenia wniósł drugi z partnerów. – Model biznesowy Concordii Ubezpieczenia koncentrował się na współdziałaniu z lokalnymi instytucjami finansowymi, wśród któ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK