Raport specjalny Bancassurance: Przemodelowanie współpracy

Raport specjalny Bancassurance: Przemodelowanie współpracy
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Czynnikiem, który najbardziej utrudniał współpracę pomiędzy bankiem a ubezpieczycielem było bardzo dużo nowych wytycznych, które zostały wprowadzone w tym samym czasie. Wiązało się to również z ogromnymi kosztami operacyjnymi, które trzeba było ponieść, aby wprowadzić je w życie.

Konrad Polaczek

Ostatnie trzy lata na rynku usług bancassurance to ciągłe zmiany. Związane głównie z wydawanymi przez Komisję Nadzoru Finansowego rekomendacjami i wytycznymi regulującymi kwestie sprzedaży ubezpieczeń w bankach. Spowodowały one, że przedstawiciele banków oraz ubezpieczycieli musieli zmierzyć się z ogromną transformacją rynku i usług bancassurance. Działania polskiego regulatora mają ten sam kierunek, co działania w innych krajach Unii Europejskiej.

{module BanerB1}

– Weszły w życie zmiany w Ustawie z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej oraz pojawiła się Ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego. Ważną kwestią są nowe wymogi dotyczące adekwatność produktowej. Mają one znaczący wpływ na dystrybucję oraz kształt pakietów assistance dostępnych wraz z ROR czy kredytem. Firmy assistance muszą tak kształtować ofertę, aby miała ona jak najbardziej uniwersalny charakter – informuje Tomasz Frączek, prezes zarządu Mondial Assistance. Nowe regulacje (Rekomendacja U Komisji Nadzoru Finansowego) wprowadziły istotne zmiany w sposobie dystrybucji ubezpieczeń. Banki i towarzystwa ubezpieczeniowe stanęły przed niełatwym zadaniem wprowadzenia zmian dostosowawczych i przemodelowania dotychczasowej współpracy

– Podstawą tych zmian była oczywiście troska o interes klientów bankowych, a także transparentność współpracy banków z ubezpieczycielem. Mieliśmy pewne obawy związane ze skutkami wejścia w życie rekomendacji, ale banki doceniły walory i wartość assistance dla relacji z klientami i zdecydowały, że nadal chcą płacić za programy pomocowe dla klientów – zauważa Joanna Nadzikiewicz, dyrektor Departamentu Sprzedaży w Europ Assistance Polska.

{module BanerB2}

Oczekiwania wsparcia Środowisko firm ubezpieczeniowych potrafią określić regulacje prawne, któ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI