Raport: Intranet wciąż niezastąpiony

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

Dzisiaj podstawowym kanałem komunikacji wewnątrz firmy jest sieć komputerowa. W bardzo wielu przypadkach nawet telefon służy do podłączenia się do jej zasobów. Sieć pozwala nie tylko na prostą wymianę informacji za pośrednictwem poczty elektronicznej, ale daje jednocześnie dostęp do baz danych, komunikatów firmowych, a także niezbędnego oprogramowania. Choć rozwiązanie opracowano na początku lat 90. XX w., wciąż jest niezastąpione w realizacji celów komunikacji wewnętrznej.

Sławomir Dolecki

W każdej większej firmie komunikacja wewnętrzna jest jednym z podstawowych działań pozabiznesowych. Przyczynia się do budowania dobrego wizerunku firmy i integruje zespół. Ma zdecydowanie większe znaczenie w przedsiębiorstwach zatrudniających setki, a nawet tysiące pracowników, jednak nawet w małych firmach spełnia swoje zadania. Przyjęło się sądzić, iż w mniejszych firmach, zatrudniających kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt osób, zaawansowana komunikacja wewnętrzna mija się z celem, bowiem bardzo łatwo do każdej osoby dotrzeć bezpośrednio. Jednak ostatnio teoria ta przestaje mieć rację bytu, głównie z powodu konieczności dostępu do dokumentów pisanych, baz danych i rosnącego z roku na rok w gigantycznym tempie archiwum każdej firmy.

Korzyści z wdrożenia narzędzi pracy grupowej:

  • usprawnienie pracy nad projektami;
  • uporządkowanie procesów;
  • standaryzacja dokumentów;
  • redukcja kosztów działalności;
  • lepsza wymiana informacji.

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI