Raport: Horyzonty Bankowości 2021 | TECHNOLOGIE | Finanse coraz bardziej cyfrowe

Raport: Horyzonty Bankowości 2021 | TECHNOLOGIE | Finanse coraz bardziej cyfrowe
Fot. stock.adobe.com/natali_mis
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Pandemia sprawiła, że cyfrowa ewolucja zdecydowanie przyspieszyła. Jej efektem jest chociażby upowszechnienie usług bankowości online oraz mobilnej. Ludzie zdali sobie sprawę, że dzięki temu bezpieczniej, szybciej i wygodniej można kontrolować swoje wydatki i zdalnie zarządzać finansami osobistymi.

Ponad połowa Polaków częściej niż przed pandemią „bankuje” online lub mobilnie, a niemal co czwarty rozważa zmianę swojego banku na w pełni cyfrowy – wynika z badania Mastercard „Banking Evolution Study” przeprowadzonego w dwunastu krajach Europy.

Wnioski te potwierdza kolejna analiza rynkowa Mastercard „Stan Płatności”, z której wynika, że dziś konsumenci częściej niż przed wybuchem pandemii korzystają z bankowych aplikacji mobilnych. Dodatkowo Polacy odchodzą od płatności gotówkowych: 53% twierdzi, że z powodu pandemii będzie używać mniej gotówki, 68% uważa, że w porównaniu z innymi metodami płatności gotówka nie jest wygodna, a z kolei 43%, że sprawdza się ona tylko przy płaceniu niewielkich kwot. Ponadto prawie połowa (49%) badanych rodaków uważa, że popularyzacja płatności zbliżeniowych pomoże zmniejszyć rozprzestrzenianie się COVID-19.

Zainteresowanie przekłada się na korzystanie

Niewątpliwie potrzeba poszukiwania nowych rozwiązań, pozwalających łatwo i bezpiecznie wykonywać operacje finansowe, wypływa również z utrudnionego dostępu do placówek bankowych. Prawie wszyscy (96%) ankietowani są pozytywnie nastawieni do rosnącej roli cyfryzacji w bankowości i finansach, przy czym 44% zwraca jednocześnie uwagę na fakt, że nowe rozwiązania muszą zapewniać odpowiedni poziom bezpieczeństwa.

Co jednak należy podkreślić, zainteresowanie klientów bankowości rozwiązaniami cyfrowymi przekłada się na ich powszechniejsze wykorzystanie. Ponad połowa (55%) Polaków twierdzi, że dziś częściej niż przed wybuchem pandemii dokonuje transakcji finansowych online lub mobilnie. Jest to najwyższy wynik w Europie. Jako najważniejsze zalety bankowości elektronicznej i mobilnych płatności ankietowani najczęściej wymieniają: oszczędność czasu (77%), prostotę i&...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK