PZU obsługuje klientów w języku migowym

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

Wydanie archiwalne dostępne jedynie w wersji podglądu pliku PDF.

pzu.01.397x400Od listopada br. PZU jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce wprowadził w wybranych oddziałach obsługę w Polskim Języku Migowym. Usługa oferowana we współpracy z firmą migam.org oparta jest na połączeniu wideo z tłumaczem przy pomocy tabletu. Wdrożone przez PZU rozwiązanie umożliwi lepszą i bardziej komfortową obsługę klientów niesłyszących i niedosłyszących.


W oddziale PZU przy specjalnie oznaczonym stanowisku osoba głucha będzie mogła nawiązać połączenie wideo z tłumaczem z firmy migam.org, a za jego pośrednictwem przeprowadzić rozmowę z pracownikiem PZU. Usługa została wprowadzona pilotażowo w ośmiu wybranych oddziałach.

Nowa usługa skierowane jest do osób głuchych i niedosłyszących mieszkających w największych miastach w Polsce. Wcześniej musiały one udać się do oddziału w towarzystwie osoby słyszącej, posługującej się językiem migowym, która była pośrednikiem i tłumaczem w rozmowie.Dzięki wprowadzeniu obsługi w Polskim Języku Migowym, który jest skodyfikowanym systemem językowym nauczanym w szkołach i na specjalnych kursach niesłyszący mogą kontaktować się z ubezpieczycielem w języku, który jest dla nich naturalny i w pełni zrozumiały.

„W PZU wiemy jak ważna jest odpowiednia komunikacja ze wszystkimi naszymi klientami. Wciąż staramy się poprawić jej dostępność, np. wprowadzając obsługę w mediach społecznościowych, czy za pomocą chatu wideo. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom takim jak obsługa w języku migowym odpowiadamy na potrzeby wielu osób które do tej pory nie mogły w pełni korzystać z naszych usług. Tłumaczenia on-line są praktycznym rozwiązaniem, które dzięki nowoczesnej technologii znacznie poprawiają jakość oraz komfort ich obsługi” – mówi Michał Witkowski, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej PZU.

Oprócz usługi internetowej PZU przeszkolił pracowników wybranych oddziałów z podstaw języka migowego.

Obsługa osób niesłyszących dostępna jest w następujących oddziałach PZU:

Warszawa, Al. Jana Pawła II 24, godziny kontaktu: od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 18.00

Warszawa, ul. Płocka 17, 01-231 Warszawa, godziny kontaktu: od poniedziałku do piątku w godz. 9.00 – 17.00

Gdańsk, ul. Grunwaldzka 105, godziny kontaktu: od poniedziałku do piątku w godz. 9.00 – 17.00

Szczecin, ul. Lucjana Rydla 52, godziny kontaktu: od poniedziałku do piątku w godz. 9.00 – 17.00

Augustów, ul. 3 Maja 13, godziny kontaktu: od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 16.00

Rzeszów, ul. Zygmuntowska 14, godziny kontaktu: od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 17.00

Kraków, ul. Lubicz 23, godziny kontaktu: od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 17.00

Wrocław, ul. Armii Krajowej 4a, godziny kontaktu: od poniedziałku do piątku w godz. 10.00 – 18.00

Źródło: PZU