Przeżywamy renesans newsletterów

Przeżywamy renesans newsletterów
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
W ubiegłym roku, Natalia Hatalska, autorka bloga Hatalska.com tak skomentowała wyniki Badania poczty SARE "widać, że przeżywamy renesans newsletterów...". I tak rzeczywiście się dzieje. SARE właśnie opublikowało Raport XIV edycji Badania wykorzystania poczty elektronicznej w Polsce, który potwierdził, że 90% ankietowanych subskrybuje newslettery.

Powody subskrypcji newsletterów? Content, szybki dostęp do informacji oraz korzyści – rabaty, udział w konkursie #MarcinZłoch

Można powiedzieć, że prawie każdy z nas, kto ma dostęp do sieci, posiada chociaż jedną skrzynkę pocztową, i zapisał się na newsletter. Jakie są powody subskrypcji? Króluje content, szybki dostęp do informacji oraz korzyści – rabaty, udział w konkursie.

– Prawie 80% traktuje newsletter jako formę pozyskiwania interesujących treści z serwisu. Być może wynika to z tego, że część użytkowników orientuje się, że hegemon Facebook bardzo obcina zasięgi i trudno czerpać informacje z fanpage’y ulubionych marek. Bo nawet jeśli je polubimy, to nie ma już żadnej gwarancji, że będą do nas docierać. W tej sytuacji rzeczywiście newsletter daje gwarancję, że jeśli treści nas interesują, to… do nas dotrą.(…)komentuje raport Piotr Bucki, bloger.

Tymczasem email ze swoim 40-letnim doświadczeniem przeszedł wiele lepszych i gorszych momentów. Jeszcze kilka lat temu, nie miało znaczenia, jaka treść była wysyłana do odbiorców. Dziś wiemy, że bez strategii email marketingu, personalizacji, targetowania oraz testowania kampanii ich powodzenie jest niemożliwe.

Marcin Złoch