Prezentacja: Poznaj swoją historię. Pożyteczne raporty

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

nbs.2010.06.foto.28.a.200xRośnie liczba raportów "o samym sobie" pobieranych przez klientów banków w Biurze Obsługi Klienta BIK S.A.

Grażyna Garlińska

W zeszłym roku Biuro Informacji Kredytowej udostępniło ponad 57 tys. tzw. raportów „o samym sobie”, czyli pobieranych przez tych kredytobiorców, którzy chcą dokładniej poznać swoją historie kredytową odnotowaną w bazach BIK na podstawie informacji przekazywanych przez banki. A od początku tego roku – już ponad 26 tysięcy.

– Na początku działalności Biura, czyli w 2002 r., gdy zatrudnialiśmy jednego pracownika, udostępnialiśmy 2 do 5 raportów tygodniowo – wspomina Jacek Durka, dyrektor Biura Obsługi Klienta BIK. W 2004 r. było to już 100 – 200 raportów w ciągu tygodnia, a potem około 2 tys. miesięcznie.

Liczba wniosków napływających od klientów banków o udostępnienie tego typu raportów stale więc rośnie. Oznacza to oczywiście konieczność zwiększenia liczby pracowników, którzy mogliby zapewnić sprawną obsługę tak wysokiego popytu. Obecnie w BOK pracuje dziewięć osób.

Dlaczego raporty cieszą się popytem

Biuro obsługuje klientów z całej Polski. W latach 2008-2009 najwięcej było ich z województw: mazowieckiego, lubelskiego i łódzkiego. Niewielu natomiast pochodziło z województw: lubuskiego i opolskiego. Większość osób (63 proc.), które zgłosiły się w zeszłym roku do BOK stanowili mężczyźni. Prawie 60 proc. to klienci w wieku 18-39 lat.

Do niedawna Biuro Obsługi Klienta zajmowało się także obsługą telefoniczną klientów i odpowiadało na ich e-maile. Od początku tego roku jest to w gestii funkcjonującego w BIK Centrum Wsparcia Klienta obsługującego zarówno banki, jak i ich klientów.

Z badań przeprowadzonych przez Biuro Informacji Kredytowej wynika, że ok. 92 proc. klientów zgłasza się do BOK, aby wyjaśnić przyczyny odmowy udzielenia kredytu lub zweryfikować informacje udzielone przez bank ewentualnie pośrednika finansowego. Inne powody wizyt klientów w Biurze Obsługi Klienta to np. zweryfikowanie swoich danych przed złożeniem wniosku o kredyt w banku lub też sprawdzenie, czy dane zostały zaktualizowane, a także aby zapobiec kradzieży tożsamości. Do BOK zgłaszają się coraz częściej osoby, które chcą sprawdzić swoją historię kredytową w Biurze Informacji Kredytowej, a także, aby sprawdzić, czy poręczony kredyt jest regulowany.

Z badań tych wynika, że o istnieniu Biura Informacji Kredytowej ok. 72 proc. klientów dowiaduje się w banku, w którym ubiegają się o kredyt, ok. 25 proc. od pośrednika kredytowego, a ok. 3 proc. z innych źródeł (internet, prasa).

Jak twierdzi ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI