Prezentacja: Nowa strategia dla oddziałów

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

nbs.2014.04.foto.013.250xPogoń za nowoczesnymi kanałami dostępu do usług bankowych dla klienta, którą wymuszają zarówno rewolucja mobilna, jak i oczekiwania rynku, niesie za sobą pytanie o rolę oddziałów w procesie obsługi klienta. Pod szczytnymi hasłami obsługi bądź samoobsługi klienta w kanałach efektywnych kosztowo, czyli w internecie, często zapomina się o redefinicji pozycjonowania oddziałów w strategii banku.

Łukasz Rozlach,
Senior Solution Manager, Comarch SA, bs20.pl

Co z tym oddziałem?

Coraz więcej banków otwiera supernowoczesne oddziały wyposażone w tablety i telewizory plazmowe, których zadaniem jest zachęcanie klientów do jeszcze większego zaangażowania w internecie! Czy to jedyna rola, jaka pisana jest oddziałom bankowym w bliższej czy dalszej przyszłości?

Na pewno na dzień dzisiejszy jest to teza przesadzona, ale należy sobie uświadomić, że klienci świadomie wybierają wizytę w oddziale lub logowanie do bankowości internetowej i robią to z kompletnie różnych przyczyn. Bankowość internetowa stała się narzędziem wykonywania codziennych operacji, głównie różnego rodzaju płatności, przelewów oraz źródłem podstawowej informacji o środkach dostępnych na rachunku. Świadomy klient przychodzi do oddziału wtedy, kiedy musi, tzn. z przyczyn formalnych lub dlatego, że chce porozmawiać o produktach, których nie rozumie bądź decyzja dotycząca wyboru sprawia mu trudność. Tutaj pojawia się sedno sprawy, klienci w oddziale oczekują doradztwa bankowego.

Jak wygląda obsługa klienta w oddziale?

Formuła pracownika oddziałowego jako urzędnika, którego główna umiejętność polega na znajomości zawił...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI