Prezentacja: CRM – skuteczny lek na spowolnienie gospodarcze?

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

Właściwe zarządzanie relacjami z klientami z wykorzystaniem systemów informatycznych pozwala firmom na lepszą ich obsługę. To dziś klucz do utrzymania obecnych i pozyskiwania nowych. Od oprogramowania klasy CRM, wspomagającego te procesy, oczekuje się dziś jednak, by nie tylko dobrze spełniało stawiane przed nim zadania, ale było też wygodne i przyjazne dla obsługujących je użytkowników.

Bohdan Szafrański

To, co rozumiemy jako lepszą obsługę klienta zmieniało się w ostatnich latach. Wiele funkcji oferowanych w programach CRM (Customer Relationship Management) to dziś standard. Chodzi tu m.in. o dostęp do zgromadzonych w jednym miejscu danych o kliencie, jak też o szablony do kontaktów przez pocztę elektroniczną. Teraz oczekujemy szybkiego odszukiwania danych klientów, możliwości wspomagania sprzedaży krzyżowej (cross selling) i rozszerzonej (up-selling) dla znanych klientów czy też wykorzystania informacji z różnych źródeł, np. z call center, badań, innych baz danych, w tym nawet z serwisów społecznościowych. Oczywiście nowoczesny CRM to również możliwość śledzenia i prognozowania trendów sprzedaży i oceny wyników biznesowych.

Nie bez znaczenia jest też profilowanie klientów, co umożliwia skuteczniejszy marketing docelowy. Mówiono o tym na zorganizowanej przez Microsoft w drugiej połowie kwietnia konferencji zatytułowanej „Błyskawiczne efekty z zastosowania Microsoft Dynamics xRM w branży finansowej”. Trudno nie zgodzić się z opinią, że każda organizacja finansowa powinna mieć w swoich zasobach informatycznych system klasy CRM stanowiący spójną bazę wiedzy o klientach, niezbędną do ich efektywnej obsługi i podtrzymywania pozytywnych relacji. Microsoft rekomenduje też instytucjom finansowym pójście o krok dalej i wykorzystanie go jako platformy xRM. Rozumianej jako połączenie ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI