Prezentacja: Banki spółdzielcze inwestują w biometrię

Prezentacja: Banki spółdzielcze inwestują w biometrię
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

nbs.2016.07-08..foto.031.a.400xBiometria w bankach spółdzielczych rozwija się na poziomie lokalnym. Małe banki same zarządzają i przechowują dane klientów. Nie ma wspólnej bazy wzorców biometrycznych, bo nie ma jednego podmiotu, który mógłby odpowiadać za te dane - mówi Krzysztof Łukaszuk, wiceprezes zarządu Banku Spółdzielczego w Bielsku Podlaskim.

WOJCIECH BOCZOŃ, Bankier.pl: Dlaczego w bankach spółdzielczych rozwija się biometria, a w komercyjnych nie? Co jest problemem?

KRZYSZTOF ŁUKASZUK, wiceprezes zarządu, główny księgowy Banku Spółdzielczego w Bielsku Podlaskim: Formuła funkcjonowania banku spółdzielczego jest nieco odmienna. Codziennie mamy bezpośredni kontakt z naszymi właścicielami-udziałowcami, którzy często korzystają z usług banku i traktują swój bank nie tylko jako źródło przychodów, ale przede wszystkim jako ośrodek zaspokajania wszelkich potrzeb z zakresu finansów. Podpowiadają nam, czego oczekują od banku, a naszą rolą jest realizacja tych potrzeb w miarę posiadanych możliwości. Stąd, kilka lat temu, pojawiła się koncepcja wdrożenia rozwiązania ułatwiającego korzystanie z usług bankowych lub np. z bankomatów (pierwotnie osobom starszym).

Kolejna sprawa to obsługa logistyczna takiego projektu. W małym banku jest to o wiele łatwiejsze, szybsze i niewątpliwie tańsze. Ważna jest edukacja pracowników w zakresie korzyści, jakie daje to rozwiązanie pod względem bezpieczeństwa. I na koniec, chyba to co najważniejsze przy wszelkiego rodzaju projektach: bezpośrednie i wręcz natychmiastowe wsparcie techniczne i merytoryczne producenta oprogramowania.

Posiadacie lokalne rozwiązanie biometryczne oparte na technologii Palm Vein i korzystają z niego tylko wasi klienci. Dlaczego nie ma jednej wspólnej, ogólnopolskiej bazy biometrycznej?

– Mimo dynamicznego rozwoju technik biometrycznych w ostatnich latach, w wielu obszarach nadal pozostają liczne niewyjaśnione kwestie, a brak precyzyjnie określonych standardów powoduje, iż pojawiają się wątpliwości np. z zakresu ochrony danych osobowych, przetwarzania tych danych czy ochrony prywatności. Przy dość powszechnym wykorzystaniu usług elektronicznych na odległość, ochrona tożsamości staje się jednym z najwyższych priorytetów. Współcześnie technologia przestała być problemem, jednakże za jej rozwojem nie nadąża rozumienie i interpretacja przepisów prawa. Kto miał...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI