Pokolenie Millennium w świecie finansów i nowych technologii, na tle generacji X i Z

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

"Pokolenie Millennium w świecie finansów i nowych technologii, na tle generacji X i Z", to pierwszy w Polsce raport, który kompleksowo przedstawia zwyczaje finansowe pokolenia wchodzącego w dorosłość w XXI wieku. Wynika z niego m.in., że Millennialsi, choć uznawani za w pełni cyfrowe pokolenie, powoli uczą się i przekonują do nowinek płatniczych, a w życiu ważniejsze jest dla nich, aby być niż mieć.

Raport powstał na zlecenie Banku Millennium z chęci bliższego poznania pokolenia osób urodzonych w latach 80-tych i 90-tych XX w., zwanych także generacją Y – ich potrzeb finansowych i stosunku do płatniczych innowacji technologicznych, które są istotnym elementem strategii Banku.

– Badanie zlecone przez Bank Millennium na grupie młodych w wieku 20-32 lata, nazywanych pokoleniem Millennium, było dla nas odkrywcze. Zrozumieliśmy, że jest to generacja, dla której ważniejsze jest być, niż mieć – komentuje wyniki raportu Tomasz Misiak, dyr. Dep. Marketingu Bankowości Detalicznej w Banku Millennium. – Mają bardzo świadomy stosunek do pieniędzy i oszczędzania, ale gromadzą je przede wszystkim na wyjazdy – tak wskazało ponad 60 proc. badanych. Kolejny na liście jest samochód, na który odkłada 50 proc., a dopiero na trzecim miejscu mieszkanie – dodaje Misiak.

Pokolenie Millennium to bez wątpienia beneficjenci nowych technologii, które zapewniają im swobodę, anonimowość, ale także łatwość dostępu do swoich pieniędzy. Jednak jak pokazał raport „Pokolenie Millennium w świecie finansów i nowych technologii, na tle generacji X i Z”, powoli uczą się i przekonują do nowinek płatniczych.

– Nowe technologie to dla Millennialsów przede wszystkim źródło informacji, rozrywki, zabawy, ale jeszcze nie sposób na zarządzanie finansami. I choć 85 proc. z nich uważa się za osoby dobrze radzące sobie z nowymi technologiami, to jednak galopujący postęp digitalizacji nie idzie w parze z ich gotowością do pełnego zaufania i korzystania z jej benefitów w metodach płatniczych. Choć stawiają na szybkość i wygodę w codziennym bankowaniu, powoli przekonują się do nowości – wyjaśnia Tomasz Misiak.

Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej próbie 1000 Polaków w wieku 16-40 lat. Reprezentatywność zachowano ze względu na: wiek, płeć wielkość miejscowości zamieszkania i wykształcenie.

Aleksandra Lewko
Bank Millennium Spółka Akcyjna
Departament Public Relations