Poczta Polska proponuje skanowanie poleconych z trzech adresów

Poczta Polska proponuje skanowanie poleconych z trzech adresów
Źródło: Poczta Polska
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Klienci Poczty Polskiej w ramach swojej eSkrzynki mogą zgłosić więcej niż jeden adres korespondencyjny, z którego Poczta będzie przekazywać klientom korespondencję listową poleconą w formie dokumentu elektronicznego.

#eSkrzynka: Z usługi wyłączone są przesyłki wysyłane przez sądy i trybunały, prokuraturę oraz inne organy ścigania, a także komornika sądowego #Koronawirus #ListPolecony #PocztaElektroniczna @PocztaPolska

Ze względu na duże zainteresowanie klientów usługą oraz liczne prośby klientów, Poczta Polska rozszerza funkcjonalność o kolejne adresy.

Dzięki wprowadzonym zmianom każdy użytkownik będzie mógł teraz zgłosić trzy adresy korespondencyjne, z których będzie otrzymywał korespondencję w formie dokumentu elektronicznego.

Polecony w eSkrzynce

Z końcem kwietnia br. Poczta Polska, na czas pandemii koronawirusa, wprowadziła możliwość odbioru korespondencji listowej poleconej elektronicznie bez konieczności bezpośredniej obsługi w miejscu zamieszkania czy w placówce pocztowej. 

Czytaj także: Poczta Polska: listy polecone prosto do skrzynki, przesyłki kurierskie bez pokwitowania

Nadchodzące do klientów przesyłki polecone przetwarzane są w formę dokumentu elektronicznego i udostępniana jest ich zawartość wraz z kopertą w eSkrzynce Użytkownika założonej przy użyciu profilu zaufanego.

Dodatkowo każda przesyłka zostaje po upływie miesiąca od udostępnienia przesłana na wskazany adres.

Jak założyć eSkrzynkę?

Poczta Polska przetwarza korespondencję w formę dokumentu elektronicznego tylko na indywidualny wniosek klienta.

Zainteresowani założeniem eSkrzynki mogą rozpocząć proces wypełniając formularz dostępny: https://eskrzynka.poczta-polska.pl/#/.

Czytaj także: COVID-19: uwaga na fałszywe e-maile o zatrzymaniu przesyłek do dezynfekcji

Centrum Skanowania Poczty Polskiej spełnienia wymagania z normy ISO/IEC 27001 i posiada certyfikat zgodności z przedmiotową normą w zakresie usługi przetwarzania i skanowania dokumentów.

Ponadto personel Centrum Skanowania posiada poświadczenia bezpieczeństwa, zgodnie z ustawą o ochronie informacji niejawnych.

Do tej pory założono w ramach usługi blisko 5 tys. eSkrzynek, a co dziesiąty użytkownik otrzymał już swoją korespondencję w formie dokumentu elektronicznego.

Należy pamiętać, że z usługi wyłączone są przesyłki wysyłane przez sądy i trybunały, prokuraturę oraz inne organy ścigania, a także komornika sądowego.

Możliwość odbioru przesyłek poleconych w postaci elektronicznej Poczta Polska będzie świadczyć do 30 września br. Szczegółowe informacje nt. usługi dostępne są w regulaminie.

Czytaj także: COVID-19: gdzie wygodnie i bezpiecznie można odbierać e-zakupy?

Źródło: Poczta Polska