Plebiscyt BITy 2021: pierwsze miejsce dla weryfikacji behawioralnej z systemu Moje ING

Plebiscyt BITy 2021: pierwsze miejsce dla weryfikacji behawioralnej z systemu Moje ING
Źródło: ING Bank Śląski
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
ING Bank Śląski zajął pierwsze miejsce w kategorii Rozwiązania dla Bezpieczeństwa i Infrastruktury w Plebiscycie BITy 2021 za weryfikację behawioralną w systemie bankowości internetowej i mobilnej – Moje ING. Twórcą silnika i mechanizmu logicznego tego rozwiązania jest firma Digital Fingerprints S.A., przypomina Bank.

‒ W ING zwracamy szczególną uwagę na doskonalenie cyfrowych procesów operacyjnych oraz walkę z cyberprzestępczością. Jako jeden z pierwszych banków udostępniliśmy weryfikację behawioralną w bankowości internetowej w wersji przeglądarkowej oraz jako pierwszy bank w Polsce w aplikacji mobilnej.

Jest nam niezmiernie miło, że rozwiązanie, które wykorzystujemy w Moim ING zostało docenione – komentuje Sławomir Soszyński, wiceprezes Zarządu ING Banku Śląskiego.

Jako jeden z pierwszych banków udostępniliśmy weryfikację behawioralną w bankowości internetowej w wersji przeglądarkowej oraz jako pierwszy bank w Polsce w aplikacji mobilnej

‒ W ING dbamy o ochronę finansów naszych klientów i stale rozwijamy mechanizmy wspierające bezpieczne bankowanie. Weryfikacja behawioralna pozwala przeciwdziałać podszywaniu się osób trzecich pod użytkowników Mojego ING. Dzięki jej zastosowaniu dostęp do bankowości internetowej oraz wykonywane transakcje są w dodatkowy sposób zabezpieczone.

Serdecznie dziękujemy za zaufanie oraz głosy oddane na nasze rozwiązanie – dodaje Marcin Giżycki, wiceprezes Zarządu ING Banku Śląskiego.

Czytaj także: Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa i Komenda Główna Policji ostrzegają przed niebezpiecznymi linkami w SMS-ach

Profil behawioralny użytkownika

Weryfikacja behawioralna to usługa, która polega na analizie sposobu korzystania z komputera lub smartfona przez klientów systemu bankowości internetowej i mobilnej – czyli Moje ING.

Weryfikacja behawioralna pozwala przeciwdziałać podszywaniu się osób trzecich pod użytkowników Mojego ING

Analizuje ona, w czasie rzeczywistym, interakcje użytkownika z urządzeniem, takie jak: używanie klawiatury, myszy, sposób trzymania smartfona w dłoni czy poruszanie palcem po ekranie dotykowym – łącznie badanych jest kilkanaście różnych cech.

W trakcie korzystania z aplikacji przez użytkownika, który wyraził zgodę na analizę, tworzony jest jego profil behawioralny.

Czytaj także: Jak zadbać o bezpieczeństwo urządzeń mobilnych?

Algorytmy AI weryfikują zachowanie z profilem

Stosując weryfikację behawioralną bank nie sprawdza co robi dany użytkownik, ale w jaki sposób to robi.

Nie bada więc tego co użytkownik wpisuje na klawiaturze, lecz na przykład w jakich odstępach czasu i na jak długo przyciska klawisze.

W trakcie korzystania z aplikacji przez użytkownika, który wyraził zgodę na analizę, tworzony jest jego profil behawioralny

Zastosowane zostały przy tym algorytmy AI, które stale uczą się cech użytkownika i na bieżąco, podczas sesji klienta w aplikacji, uaktualniają profil behawioralny i weryfikują aktualne zachowanie z zapisanym profilem.

Dzięki temu, zwiększa się prawdopodobieństwo wykrycia, że pod klienta próbuje podszyć się cyberprzestępca.

Plebiscyt BITy 2021 został przeprowadzony przez portal BrandsIT.

Czytaj także: Sejm przeznaczył 4,43 mld zł na powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości

Źródło: ING Bank Śląski S.A.