Płatności odroczone w ofercie ING Banku Śląskiego

Płatności odroczone w ofercie ING Banku Śląskiego
Fot. stock.adobe. com / momius
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
ING Bank Śląski rozwija ofertę płatności odroczonych - dla firm i klientów indywidualnych. Według raportu Worldpay "The Global Payments Report", płatności buy now pay later w Europie zwiększą swój udział w e-commerce z obecnego poziomu ok. 7% do niemal 14% w 2024 roku. Płatności odroczone kupującym pomagają w utrzymaniu płynności finansowej i uzyskaniu wyższej marży, a sprzedającym - na zwiększenie konkurencyjności - pisze Andrzej Mazurowski.

Odroczona płatność nawet do 60 dni – z takiej możliwości korzystać mogą firmy, które kupują produkty i usługi za pomocą tzw. bramki płatności imoje należącej do ING Banku Śląskiego. Można na niej dokonywać transakcji, stosując najpopularniejsze metody zapłaty. Dostawcą rozwiązania Buy now, pay later dla tej bramki jest firma PragmaGO, która zajmuje się finansowaniem małych i średnich przedsiębiorstw. Z usługi tej – obok płatności Twisto i PayPo – korzystać mogą też indywidualni użytkownicy bramki.

Odroczona płatność to kolejna usługa, jaką na swojej bramce do dokonywania zakupów towarów i usług imoje – wprowadza ING Bank Śląski. Uregulowanie należności może dzięki temu mieć miejsce nawet do 60 dni od faktycznego zakupu on line.

Płatności odroczone – przewidywany znaczny wzrost w ciągu roku

 Jak informuje Bank, „klient biznesowy otrzymuje od PragmaGO odnawialny limit, który może wykorzystać na kolejne zakupy”.

– Według raportu Worldpay „The Global Payments Report”, płatności Buy now pay later w Europie zwiększą swój udział w e-commerce z obecnego poziomu ok. 7% do niemal 14% w 2024 roku. Jako wiodąca bramka płatności online w sektorze bankowym, widzimy potencjał w tym trendzie i chcemy dać więcej możliwości naszym klientom.

Poszerzamy zatem nasze portfolio i w ramach metody „imoje płacę później” integrujemy różnych dostawców BNPL i, co więcej, jako jedyna bramka płatności na polskim rynku udostępniamy wraz z PragmaGO taką metodę płatności także klientom biznesowym – mówi Kamil Adamski, Dyrektor Merchant Services ING Bank Śląski SA, przyznając jednocześnie, że zauważalny jest obecnie wzrost popularności płatności odroczonych zarówno w Polsce, jak i na rynku globalnym.

– Firmy posiadające doświadczenie w działaniu na cyfrowym rynku mają świadomość, że wprowadzanie takich rozwiązań jest związane z dotarciem do nowych klientów i rynków zbytu – twierdzi Kamil Adamski. Jego zdaniem usługa ta stanowi znaczne ułatwienie dla klientów, co ma wpływ na wysokość obrotów.

– Możliwość zintegrowania płatności online imoje z najpopularniejszymi metodami płatności, a teraz także BNPL dla firm od PragmaGO, to rozwiązanie pozwalające na rozwój sprzedaży. W kontakcie z partnerami B2B coraz chętniej wprowadzane są innowacje oraz kanały samoobsługowe dla klientów – dodaje.

Czytaj także: Usługi BNPL powinny być świadczone przez instytucje nadzorowane przez KNF?

Wiele korzyści dla przedsiębiorców i użytkowników indywidualnych

Płatności odroczone to jedne z najpopularniejszych rozwiązań na obecnym rynku e-commerce. Uważa się też, że kształtują one nawyki zakupowe konsumentów, i to zarówno wśród przedsiębiorców, jak i użytkowników indywidualnych, co – jak informuje ING Bank Śląski – zapewnia im wygodne i bezpieczne zakupy online.  Dla przedsiębiorców metody BNPL stają się narzędziem, które mogą być wykorzystywane w działalności na co dzień.

Jak podkreśla Bank, kupującym pomagają w utrzymaniu płynności finansowej i uzyskaniu wyższej marży (dzięki np. możliwości nabycia towaru w większej ilości, w promocyjnej cenie), a dla merchantów czyli sprzedających to sposób na zwiększenie konkurencyjności – firmy częściej i chętniej wybierają bowiem oferty, które pozwalają im na przesunięcie terminu płatności.

Czytaj także: E-commerce: jak ograniczyć porzucanie przez klientów koszyków zakupowych?

Co umożliwia bramka płatnicza imoje?

– Rozpoczęcie współpracy z imoje – jedną z najpopularniejszych bramek płatniczych w Polsce – to dla nas potwierdzenie, że płatności odroczone stają się coraz bardziej potrzebne w segmencie B2B. Wskazują na to też nasze dane. Jako największy dostawca tego typu usług w Polsce, zrealizowaliśmy w tym modelu już ok. 240 tys. transakcji dla 15 tys. klientów.

Obserwujemy też wysoki wskaźnik retencji – ok. 65% firm w ciągu miesiąca wraca do zakupów z wykorzystaniem Buy Now Pay Later od PragmaGO – mówi Danuta Czapeczko, wiceprezes PragmaGO.

imoje umożliwia przyjmowanie płatności online za pomocą najpopularniejszych metod, takich jak: BLIK, e-przelewy i karty płatnicze (debetowe i kredytowe), Google Pay i Apple Pay.

Dodatkowo klienci mają możliwość skorzystania z opcji imoje płacę później z Paypo i Twisto, a teraz też firmy mogą korzystać z płatności odroczonych od PragmaGO, która dostarcza technologię dla tego rozwiązania i  odpowiada za integrację techniczną usługi oraz obsługę finansowania.

Opcja BNPL od PragmaGO pokaże się automatycznie klientom biznesowym podczas wyboru metody płatności za zakupy firmowe. Sprzedający nie ponosi ryzyka finansowania.

Czytaj także: Trendy tech 2023 w sektorze bankowym

Źródło: ING Bank Śląski S.A. / ING