Płatności mobilne w PKO BP: Karta płatnicza w zwykłym telefonie

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

nbs.2013.05.foto.044.150xW sklepach sieci Biedronka można już płacić za zakupy telefonem, wystarczy podać kasjerowi cyfrowy kod wygenerowany przez aplikację i potwierdzić transakcję numerem PIN./p>

Transakcja z użyciem aplikacji mobilnej wymagać będzie połączenia z internetem, dlatego w marketach dostępne będą hotspoty Wi-Fi. Rozwiązanie opiera się na przedpłaconym rachunku, który najpierw trzeba zasilić z konta. Aplikację płatniczą można ściągnąć na zwykłą komórkę działającą w powszechnie używanym systemie operacyjnym (m.in. Android i Ios). Płatności mobilne są udostępniane posiadaczom konta w BZ WBK, współpracą z Biedronką zainteresowany jest także Alior.

IKO – bank w kieszeni

W marcu br. usługę płatności IKO za pomocą telefonu udostępnił swoim klientom największy polski bank PKO BP. Innowacyjna bankowość mobilna 4G to połączenie w jednej aplikacji funkcji bankowych (sprawdzanie salda, historii rachunku, przelewy) z płatniczymi (płacenie za zakupy w sklepach tradycyjnych i on-line, wypłaty z bankomatów, przelewy na numer telefonu, generowanie czeków do użycia off-line). System jest oparty na bezpłatnej aplikacji IKO instalowanej w komórce użytkownika, w której generowane są jednorazowe kody służące do autoryzacji transakcji. Dotychczas oferowane przez kilka polskich banków usługi mobilne były bardziej skomplikowane, wymagały komórki wyposażonej w specjalną technologię NFC oraz wymiany karty SIM.

PKO BP chwali się, że od startu nowych płatności aktywowało się w nich już ponad 20 tys. klientów, którzy dokonali swoimi telefonami transakcji na łączną kwotę 3 mln zł. Najbardziej podobają się mobilnie wypłaty gotówki z bankomatu (65 proc.). Dużą popularnością cieszą się również przelewy na numer telefonu (19 proc.) oraz płatności telefonem w sklepach tradycyjnych i internetowych (16 proc.).

Z informacji banku wynika, że 8 na 10 osób korzystających z płatności mobilnych to mężczyźni. 85 proc. spośród wszystkich użytkowników stanowią osoby w przedziale wiekowym 21-50 lat, ale płatności telefonem dokonują również seniorzy – najstarszy użytkownik IKO ma 89 lat! Najwięcej klientów płacących telefonami z ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI