Płatności Bezgotówkowe – Raport Specjalny: Korzyści dla wszystkich

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Płatności bezgotówkowe to korzyści nie tylko dla konsumentów i przedsiębiorców, ale także całej gospodarki. Aby o tym przypomnieć, 16 października br. w całej Polsce obchodzono Dzień Płatności Bezgotówkowych. Było to swoiste zwieńczenie kampanii społeczno-edukacyjnej "Warto Bezgotówkowo", do której przyłączyły się m.in. największe organizacje kartowe, banki oraz wielu przedsiębiorców. Honorowy patronat objęły nad nią Ministerstwo Finansów oraz Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii.

Waldemar Zbytek

Celem kampanii, koordynowanej przez Warszawski Instytut Bankowości, a zainicjowanej przez Koalicję na rzecz Obrotu Bezgotówkowego i Mikropłatności jest upowszechnianie wiedzy o korzyściach bezgotówkowych form płatności wśród osób indywidualnych oraz firm i instytucji akceptujących płatności. Tegoroczna edycja „Warto Bezgotówkowo” obejmowała akcję informacyjno-edukacyjną oraz szereg działań zainicjowanych przez partnerów. Podczas Tygodnia Płatności Bezgotówkowych (15-19 października br.), klienci mogli wziąć udział w licznych akcjach promocyjnych i edukacyjnych zarówno w internecie, jak i w placówkach banków.

Odchodzenie od gotówki

Waldemar Zbytek

Wiceprezes zarządu Centrum Prawa Bankowego i Informacji oraz Warszawskiego Instytutu Bankowości, od lat związany ze środowiskiem akademickim w Polsce, współtwórca projektów edukacyjnych, w tym w zakresie współpracy instytucji finansowych z samorządami terytorialnymi, szkołami i uczelniami: m.in. programu „Nowoczesne Zarządzanie Biznesem”, programu sektorowego „Bankowcy dla Edukacji” oraz Ogólnopolskiego Forum Mediów Akademickich.

Grono zwolenników płatności bezgotówkowych stale się poszerza. Z najnowszych danych Narodowego Banku Polskiego wynika, że tylko w I kw. 2018 r. Polacy zrealizowali za pomocą kart 1,04 mld transakcji bezgotówkowych. Pod tym względem jesteśmy w europejskiej czołówce popularności technologii zbliżeniowej. Raport „Portfel Polaka” pokazuje, że dominującym narzędziem płatności w Polsce jest karta płatnicza – w ten sposób za swoje zakupy najchętniej płaci 28% badanych. Tuż za nią plasuje się jednak gotówka, po którą sięga 27% badanych.

<...>

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI