PKO BP wdrożył e-Księgowość. Ma pomóc MSP w prowadzeniu biznesu

PKO BP wdrożył e-Księgowość. Ma pomóc MSP w prowadzeniu biznesu
PKO Bank Polski - Logo (źródło: PKO BP S.A.)
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
PKO Bank Polski wdrożył e-Księgowość - rozwiązanie dla małych i średnich firm ułatwiające samodzielne prowadzenie biznesu, podał bank. e-Księgowość razem z aplikacją asystenta firmowego i e-sklepem tworzy kompleksowy ekosystem usług dodatkowych dla MSP.

e-Księgowość to rozwiązanie dla małych i średnich firm ułatwiające samodzielne prowadzenie biznesu #PKOBP #PKOBankPolski #eKsiegowosc @PKOBP

Aplikacja księgowa jest zintegrowana z serwisem transakcyjnym iPKO. e-Księgowość umożliwia m.in.: wygodne fakturowanie, zarządzanie finansami przedsiębiorstwa, szybki dostęp do płatności, analizę bieżącej sprzedaży i kosztów oraz prognozowanie wydatków.

Nowe rozwiązania dla klientów firmowych

„Cały 2018 rok stał pod znakiem prac nad nowymi rozwiązaniami dla klientów firmowych. Wprowadziliśmy możliwość rejestracji firmy w CEIDG z poziomu serwisu transakcyjnego iPKO oraz całkowicie zdalne otwarcie rachunku firmowego, udostępniliśmy klientom rozwiązania w postaci asystenta firmowego i e-sklepu. Aktywnie uczestniczymy również w Programie Polski Bezgotówkowej. Wszystkie te rozwiązania są w naszej ocenie koniecznością w obecnej dobie globalizacji cyfrowej. Do całej gamy rozwiązań, które proponujemy przedsiębiorcom, dołącza e-Księgowość, dzięki której możliwe jest samodzielne zarządzanie finansami firmy z każdego miejsca i o każdej porze” – powiedział Łukasz Czech z departamentu klientów małych i średnich przedsiębiorstw, cytowany w komunikacie.

Jak działa e-Księgowość?

e-Księgowość zapewnia prowadzenie finansów zarówno od strony dokumentów księgowych i faktur, jak i prowadzonych rachunków i rozliczeń. System zapewnia przechowywanie kompletu dokumentów, niezbędnych do zamknięcia miesiąca księgowego oraz utworzenia deklaracji, m.in. JPK VAT, które w łatwy sposób można podpisać, wysłać do Urzędu oraz pobrać poświadczenie odbioru. Dzięki integracji z serwisem transakcyjnym iPKO aplikacja umożliwia dostęp do płatności dokonywanych z rachunku firmowego, raportów zarządczych (raport Przychody i Rozchody), zestawień i analiz dochodowości sprzedaży, podano.

„e-Księgowość to kolejne, obok asystenta firmowego i e-sklepu, rozwiązanie tworzące kompleksowy ekosystem usług wspierających prowadzenie firmy samodzielnie. Wszystko z poziomu serwisu transakcyjnego iPKO. Działający od września 2018 roku Asystent firmowy umożliwia wgląd do kluczowych danych: przepływy na koncie, koszty i przychody działalności, a dzięki połączeniu z kalendarzem zdarzeń i spotkań przypomina m.in.: o konieczności opłacenia ZUS, czy złożenia deklaracji VAT. Natomiast przedsiębiorcy, którzy planują rozpoczęcie sprzedaży na szerszą skalę w internecie mogą skorzystać z gotowych szablonów e-sklepu lub stworzyć witrynę według własnego projektu. Platforma jest zintegrowana ze wszystkimi największymi systemami płatności internetowych, a także z wieloma firmami przewozowymi i kurierskimi” – podsumowano w materiale.

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Aktywa razem banku wyniosły 306 mld zł na koniec III kw. 2018 r. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW.

Źródło: ISBnews