PKO BP uruchomił Automarket, internetową platformę do zakupu samochodów

PKO BP uruchomił Automarket, internetową platformę do zakupu samochodów
Fot. PKO Leasing
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
PKO Bank Polski uruchomił "Automarket", czyli internetową platformę do zakupu aut nowych i używanych, zintegrowaną z elektronicznymi kanałami banku - poinformował PKO BP w komunikacie prasowym.
.@PKOBP uruchomił #Automarket, czyli internetową platformę do zakupu aut nowych i używanych, zintegrowaną z elektronicznymi kanałami banku #PKOBP

Grupa Kapitałowa PKO BP wprowadza na rynek pierwszą w Polsce bankową platformę do zakupu samochodów nowych i używanych – Automarket. Na platformie klienci otrzymują dostęp do sprawdzonych technicznie, wyselekcjonowanych i objętych gwarancją samochodów, które będą mogli w prosty sposób sfinansować. Nowa platforma jest istotnym elementem strategii transformacji cyfrowej usług Grupy PKO Banku Polskiego.

– PKO Bank Polski konsekwentnie realizuje ogłoszoną pół roku temu strategię i zmienia się w platformę bankową. Chcemy aby nasi klienci, mogli załatwiać swoje codzienne sprawy bezpiecznie i bez wychodzenia z domu. Uruchomiona dziś platforma Automarket to kolejny krok w tym kierunku. Dzięki dostępowi do zaawansowanych technologii IT i dużej skali działania, mogliśmy stworzyć pierwsze w Polsce narzędzie, które przenosi do świata cyfrowego cały proces zakupu nowych i używanych aut: od wyboru właściwej oferty, przez realizację płatności lub wybranie sposobu finansowania, po dostawę samochodu pod wskazany adres – powiedział Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego.

Czytaj także: PKO Leasing prezentuje strategię na lata 2020 – 2022: nadchodzi cyfrowa era >>>

Automarket jest pierwszą w Polsce internetową platformą do zakupu samochodów, zintegrowaną z elektronicznymi kanałami banku: serwisem iPKO i aplikacją mobilną IKO. Dostępne na niej auta pochodzą zarówno z zasobów Grupy Kapitałowej Banku, jak również od dealerów samochodowych od lat współpracujących ze spółkami Grupy. PKO Leasing ma w planach sukcesywne rozbudowywanie partnerstw z dealerami, aby oferować klientom jak najszerszy wybór pojazdów w jednym miejscu.

– Głównym celem Automarketu jest zapewnianie klientom wysokiej jakości obsługi. Chcemy to osiągnąć przez dostęp do szerokiej oferty samochodów, czytelną informację o każdym pojeździe i ich intuicyjne wyszukiwanie. Niezależnie od tego, czy auto będzie pochodziło z zasobów własnych spółek z Grupy Kapitałowej, czy od któregoś z naszych partnerów, klienci łatwo skalkulują ofertę finansową, a nawet zamówią samochód pod wskazany adres bez wychodzenia z domu. Dodatkowym, ważnym dla nas aspektem biznesowym, jest podaż samochodów pochodzących z zewnętrznych źródeł. Zależy nam aby docelowo poprzez Automarket systematycznie zwiększać sprzedaż aut od dealerów, z którymi współpracujemy – mówi Paweł Pach, prezes zarządu PKO Leasing.

Jak wynika z raportu analityków PKO Banku Polskiego „Automarket w internecie – COVID-19 zmienia branżę samochodową”, również w branży motoryzacyjnej nastąpiły zmiany zachowań konsumenckich. Ograniczona dostępność nowych samochodów powoduje, że klienci zwracają większą uwagę na auta używane przede wszystkim młode i z niskim przebiegiem, ale również na dostępne od ręki nowe samochody. Akcja #zostanwdomu spowodowała wzrost zakupów aut przez Internet, a najbliższe miesiące mogą przynieść zwiększenie udziału sprzedaży tą drogą.

Zaufanie jako kluczowy czynnik przy zakupie samochodu

Platforma Automarket powstała w niespełna pół roku dzięki wykorzystaniu zwinnego podejścia do projektu i integracji zasobów PKO Banku Polskiego, PKO Leasing oraz Masterlease. Koncepcja platformy i jej główne elementy zostały ukształtowane w oparciu o szczegółową analizę potrzeb klientów planujących zakup samochodu. Według odpowiedzialnego za projekt Tomasza Otto, dyrektora departamentu Strategii i Rozwoju PKO Leasing, głównymi bolączkami w procesie zakupu samochodu są niepewność co do bezpieczeństwa i stanu technicznego samochodu.

– Dlatego właśnie Automarket to oferta stworzona w oparciu o samochody spełniające rygorystyczne kryteria stanu technicznego i prawnego. Pochodzą z polskiej dystrybucji, od zaufanych dealerów, z udokumentowaną historią i przebiegiem. Każdy samochód posiada co najmniej roczną gwarancję, a auto używane można zwrócić w ciągu pięciu dni i po przejechaniu nie więcej niż 300 km. Forma platformy ułatwia poszukiwania i daje możliwość szybkiego zapoznania się z ofertami.

Platforma Automarket to również dostępne od ręki opcje finansowania auta. Klient może wybrać wynajem długoterminowy i korzystać z samochodu, obsługę zlecając profesjonalistom. Dostępny jest również leasing dla firm, wraz z opcją wyboru pakietu serwisowego, zapewniającego wsparcie w użytkowaniu auta. Ofertę finansowania uzupełniają dedykowana oferta Autopożyczki PKO Banku Polskiego oraz opcja zakupu za gotówkę. Kombinacja różnych form finansowania, nowych i używanych samochodów oraz gwarancji i bezpłatnego zwrotu pojazdu, pozwala klientom załatwić wszystkie sprawy dotyczące zakupu auta w jednym miejscu.

Źródło: PAP BIZNES, PKO Leasing