PKO BP nagrodzony w konkursie Diament Innowacji 2022 za voicebota w aplikacji mobilnej

PKO BP nagrodzony w konkursie Diament Innowacji 2022 za voicebota w aplikacji mobilnej
Fot. PKO BP
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
PKO Bank Polski zwyciężył w konkursie Diamenty Innowacji 2022 w kategorii Innowacja Roku 2022: Finanse. Jury konkursu doceniło Asystenta głosowego IKO oraz możliwości, które daje - m.in. bezdotykową obsługę i założenie konta za pośrednictwem selfie.

Kapituła konkursu wyróżniła PKO Bank Polski głównie za nowoczesną obsługę klienta poprzez aplikację mobilną i wideo chat. W związku z pandemią, dla korzystających z usług bankowych, była to jedyna bezpieczna możliwość uzyskania porady lub załatwienia sprawy finansowej. PKO Bank Polski wiedzie prym w udostępnianiu nowoczesnych rozwiązań. IKO, poza realizacją przelewów, umożliwia także m.in. założenie firmy w CEIDG i konta firmowego oraz założenie konta indywidualnego przy wykorzystaniu selfie.

Nowy cyfrowy poziom bankowości

– Ułatwiamy korzystanie z usług bankowych, co nabrało szczególnego znaczenia w trakcie trwania pandemii koronawirusa. Wprowadzamy bankowość na zupełnie nowy, cyfrowy poziom i z dumą możemy powiedzieć, że IKO jest dziś najpopularniejszą mobilną aplikacją bankową w Polsce, w której użytkownicy przeprowadzili już ponad 170 mln transakcji. Nasz Asystent głosowy IKO, to dziś najlepiej rozwinięty na polskim rynku finansowym voicebot. Liczba rozmów realizowanych przez wszystkie boty konwersacyjne w banku wynosi już prawie 16,5 mln. Diament Innowacji 2022 potwierdza, że dostarczamy Polakom najlepsze rozwiązania i ułatwiamy im życie – mówi Katarzyna Dziwulska dyrektor pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim.

Dodatkowe funkcje bankowości mobilnej w PKO BP

Oprócz podstawowych funkcji bankowości mobilnej, użytkownicy IKO mogą płacić zbliżeniowo BLIKIEM (płatności zbliżeniowe smartfonem bez posiadania karty), skorzystać z analizy wydatków i oszczędności przy użyciu Asystenta głosowego, uzyskać dostęp do pełnej oferty funduszy inwestycyjnych PKO TFI, usług Biura Maklerskiego czy też sprawdzić stan PPK i PPE w aplikacji. Biometryczna autoryzacja operacji podwyższa poziom bezpieczeństwa klientów. Klienci w aplikacji mogą też zweryfikować czy dzwoni do nich konsultant z PKO Banku Polskiego (jako jedni z pierwszych w Polsce) aby ochronić się przed tzw. spoofingiem, czyli oszustwem podszywania się pod numer infolinii i pod pracowników banku. Są też funkcje płacenia za autostrady, za parkowanie, zakupu biletów komunikacyjnych, otwierania konta „na selfie”.

Czytaj także: PKO BP nagrodzony za rozwój asystenta głosowego w aplikacji IKO >>>

Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego jest najpopularniejszą aplikacją bankową w Polsce z szerokim wachlarzem funkcji. Aktywowanych zostało już ponad 7 mln IKO. Aplikacja IKO jest nie tylko aktywnie używana przez klientów, ale i bardzo dobrze przez nich oceniana. Klienci dwóch największych sklepów z aplikacjami wystawili IKO ponad 920 tys. ocen, których średnia to 4,8 na 5 możliwych gwiazdek.

Konkurs Diamenty Innowacji 2022

Organizatorem konkursu Diamenty Innowacji 2022 jest Executive Club. Celem Konkursu „Diamenty Innowacji” jest popularyzacja innowacyjności w obszarze wielu branż (m.in.: finanse, przemysł, energetyka, farmacja, ekologia, chemia). Zwycięzców w dziewięciu kategoriach wybrała na drodze głosowania kapituła konkursowa, złożona z niezależnych ekspertów.

Źródło: PKO Bank Polski / PKO BP