PKO BP: liczba logowań do aplikacji IKO wzrosła o 47 proc. rdr w 2020 roku

PKO BP: liczba logowań do aplikacji IKO wzrosła o 47 proc. rdr w 2020 roku
Fot. PKO BP
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Liczba logowań do aplikacji mobilnej IKO przekroczyła 1,15 mld w 2020 r., co oznacza wzrost o 47% r/r, podał PKO Bank Polski. Liczba aktywnych aplikacji IKO przekroczyła już wyraźnie 5 mln.

Aplikacja mobilna IKO jest najpopularniejszą aplikacją bankową w Polsce z szerokim wachlarzem funkcji. Tylko w 2020 roku użytkownicy logowali się do niej rekordowe w skali roku ponad 1 mld 150 mln razy.

„W sumie od momentu uruchomienia IKO, w marcu 2013 roku, było już ponad 2,9 mld logowań. To oznacza, że ubiegłym roku wykonano prawie 40% z tych wszystkich logowań od początku działania aplikacji, a w porównaniu z rokiem 2019 to wzrost o 47%. Liczba aktywnych aplikacji IKO przekroczyła już wyraźnie 5 mln, najwięcej na polskim rynku bankowym, i wciąż rośnie” – czytamy w komunikacie.

3,8 mld interakcji klientów w aplikacji IKO w 2020 roku

W 2020 roku mobilna bankowość PKO BP szybko się rozwijała. Liczba interakcji klientów w aplikacji IKO wyniosła w minionym roku 3,8 mld i jest to wzrost o 46% (plus 1,2 mld interakcji) w porównaniu z rokiem 2019. Liczba transakcji finansowych zleconych poprzez IKO od początku istnienia aplikacji do końca 2020 r. osiągnęła 637 mln. W samym 2020 roku było to 302 mln transakcji, co oznacza wzrost o 68% r/r. Średnia liczba logowań użytkownika do aplikacji IKO w  roku 2020 wyniosła 311, co daje wzrost o 19%, podano także.

„Strategia banku zakłada dużo częstszy kontakt z klientem i tu już widać sukces. Według raportu Finalta McKinsey, w przypadku aktywnych użytkowników aplikacji IKO logują się oni do niej średnio o 1/3 więcej razy niż użytkownicy innych banków w Polsce i Europie. Jest to 29 logowań w miesiącu wobec średniej 20 dla banków polskich i europejskich. Łatwiejsze procesy cyfrowe i duża oferta dodatkowych produktów (tzw. beyond banking) sprawia, że klienci chętnie z nich korzystają” – powiedziała dyrektor Departamentu Strategii PKO BP Aleksandra Sroka-Krzyżak, cytowana w materiale.

Cyfrowa ewolucja PKO BP przyspieszyła w dobie pandemii

Zostało wdrożonych wiele zdalnych procesów i usług, np. klienci mogą skorzystać z porady wideodoradcy online, złożyć dokumenty z kwalifikowanym podpisem elektronicznym mSzafir, otworzyć konta „na selfie” czy założyć rachunek inwestycyjny w serwisie iPKO, podsumowano.

Czytaj także: Ranking Finnoscore 2020: PKO Bank Polski europejskim liderem cyfrowej bankowości >>>

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Aktywa razem banku wyniosły 348 mld zł na koniec 2019 r. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW.

Źródło: PKO Bank Polski / PKO BP