PKO BP: już ponad 7 mln aktywnych aplikacji IKO, 1,5 mld transakcji

PKO BP: już ponad 7 mln aktywnych aplikacji IKO, 1,5 mld transakcji
Źródło: PKO BP
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Jest już ponad 7 mln aktywnych aplikacji PKO Banku Polskiego! Użytkownicy IKO wykonali w sumie ponad 1,5 mld transakcji na łączną kwotę 417 mld złotych.

Liczba aktywnych aplikacji mobilnych IKO przekroczyła właśnie rekordowe na polskim rynku bankowym 7 mln. Od momentu uruchomienia, w marcu 2013 roku, użytkownicy logowali się do niej ponad 5,7 mld razy, wykonali ponad 1,5 mld transakcji na łączną kwotę 417 mld złotych. Klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo średnio wykonują w IKO co dwie sekundy 11 płatności mobilnych w internecie, co minutę – 292 przelewy, co godzinę – 217 tys. logowań, codziennie – prawie 20 mln tapnięć (dotknięć ekranu). Popularność zyskuje też bankowanie za pomocą mówionych poleceń – w ciągu ponad dwóch lat od uruchomienia Asystenta głosowego IKO przeprowadził on już 2 mln rozmów z klientami i ma prawie 770 tys. użytkowników.

7 milionów aktywnych aplikacji IKO to 7 milionów dowodów potwierdzających, że PKO Bank Polski jest liderem mobilnej bankowości i konsekwentnie rozwija się cyfrowo.

– Nasza aplikacja jest użyteczna, wygodna i bezpieczna. Nieustannie rosnące liczby, pokazujące aktywne korzystanie przez użytkowników IKO z usług bankowych i pozabankowych, udowadniają, że trafnie doskonalimy i rozbudowujemy aplikację dostosowaną do ich potrzeb. Bankowość w smartfonie wraz z rosnącym ekosystemem rozmaitych usług dodanych to przyszłość i nowe możliwości zarówno dla klientów indywidualnych, jak i firmowych. Aplikacja mobilna IKO będzie jednym z filarów rozwoju największego polskiego banku w kolejnych latach – podkreśla Paweł Gruza, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego kierujący pracami Zarządu.

PKO BP rozwija aplikację IKO już 9 lat

Od ponad 9 lat aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego dynamicznie się rozwija zarówno pod względem liczby użytkowników, jak i dostarczanych funkcji oraz usług.

– Te 7 milionów aktywnych IKO to między innymi efekt wsłuchiwania i wczytywania się w opinie użytkowników naszej aplikacji i klientów PKO Banku Polskiego. IKO z roku na rok, a nawet z miesiąca na miesiąc, oferuje coraz szerszy i stale się rozwijający wachlarz funkcji. Systematycznie dokładamy nowe „cegiełki” w aplikacji, które dają użytkownikom do dyspozycji kolejne praktyczne i intuicyjnie obsługiwane usługi. Stale odnotowujemy też nowe rekordy liczby i wartości transakcji wykonywanych w kanale mobilnym. Aplikacja PKO Banku Polskiego to dla milionów naszych klientów wygodne narzędzie, którym posługują się w codziennym życiu – dodaje Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.

Nowości w IKO

Ostatnio w aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego pojawiła się możliwość całkowicie zdalnego założenia dzieciom PKO Konta Dziecka oraz zamówienia karty debetowej PKO Junior z odrębnym rachunkiem. Za pomocą IKO klient może także zweryfikować tożsamość dzwoniącego do niego pracownika PKO Banku Polskiego – to skuteczne narzędzie przeciwdziałające oszustom podszywającym się pod bank. Wśród wdrożeń zaplanowanych w najbliższej przyszłości jest m.in.: usługa z zakresu płatności odroczonych.

Czytaj także: W PKO BP konto dla dziecka otworzysz całkowicie zdalnie >>>

Klienci PKO Banku Polskiego obecnie logują się do IKO co godzinę średnio 217 tys. razy. Dla porównania – w pierwszym pełnym roku działania aplikacji (2014) takich logowań było ponad 1,6 tys., w 2018 roku – już 59 tys., a w ubiegłym roku 171 tys. W ciągu ponad 9 lat użytkownicy wykonali za pomocą IKO ponad 1,5 mld transakcji na łączną kwotę ponad 417 mld zł. Porównując początki z czasami obecnymi – w ciągu prawie 10 miesięcy 2013 roku w IKO wykonano ponad 260 tys. transakcji, w 2018 – ponad 88 mln, zaś w całym roku 2021 było ich już ponad 468 mln. Średnio codziennie w IKO realizowanych jest obecnie prawie 2 mln różnych transakcji; najczęściej użytkownicy robią przelew na rachunek – to 32 proc. z całości wykonywanych w IKO transakcji, płacą BLIKIEM w internecie (27 proc.) i płacą zbliżeniowo telefonem za pomocą HCE (16 proc.). Dziś klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo, korzystający z IKO, płacą w internecie 11 razy co dwie sekundy, w każdej minucie zlecają 292 przelewy, a w ciągu doby bank notuje 20 mln interakcji.

Dużą popularnością cieszy się możliwość zakupu biletów komunikacyjnych. Od startu usługi w lipcu 2019 roku użytkownicy IKO kupili w ten sposób prawie 26 mln biletów – najczęściej w Warszawie i Krakowie. Natomiast od momentu wprowadzenia w IKO opłat za autostrady (październik 2020 roku) kierowcy zapłacili za ponad 1,5 mln przejazdów przez bramki bez konieczności zatrzymywania się.

Asystent głosowy IKO z ponad 2 mln rozmów z klientami

Użytkownicy IKO chętnie korzystają z Asystenta głosowego, który działa w aplikacji od ponad dwóch lat. Od momentu uruchomienia przeprowadził już 2 mln rozmów z klientami, obecnie jest to 150 tys. dialogów miesięcznie. Odnotowano w nim też prawie 4 mln wypowiedzi użytkowników. Na początku rozumiał ponad 70, a obecnie 310 tematów rozmów prowadzonych językiem naturalnym (wystarczy powiedzieć np. „pchnij stówkę do Janka”) i nadal będzie ich przybywać. Asystent ma prawie 770 tys. unikalnych użytkowników. To rozwiązanie technologiczne, które powstało w PKO Banku Polskim; do tej pory żadna instytucja finansowa w Polsce nie oferuje klientom asystenta głosowego z tak zaawansowanym zakresem realizowanych poleceń.

Od roku Asystent głosowy umożliwia skorzystanie z narzędzi służących do analizy i zarządzania finansami osobistymi. Te funkcje dają klientom możliwość przeglądu wydatków oraz podsumowania oszczędności. Pierwsza funkcja umożliwia sprawdzenie, ile wydają na: zobowiązania kredytowe, płatności kartą, przelewy wychodzące, wypłaty z bankomatów i pozostałe płatności. Druga informuje, jak kształtuje się stan oszczędności na koncie. Obie umożliwiają wybór waluty, konta i okresu (obecny miesiąc, poprzedni miesiąc, ostatnie 3 miesiące, ostatnich 6 miesięcy oraz ostatni rok), dla których ma zostać przeprowadzona analiza. Kwoty wydatków i oszczędności są prezentowane graficznie – w postaci wykresów (słupków) oraz podsumowania, które Asystent głosowy przekazuje w formie mówionej i tekstowej. Od kilku miesięcy klienci mogą poprosić o podsumowanie płatności kartą w dowolnym sklepie. Z tych analiz skorzystało już 85 tys. użytkowników. Już niedługo będą mogli podsumować swoje wydatki w podziale na kategorie (np. podróże, rozrywka itp.).

Przy pomocy asystenta, oprócz analizy wydatków i oszczędności, można m.in. zrobić przelew zwykły do odbiorcy zdefiniowanego lub na numer konta, zrobić przelew na telefon, sprawdzić stan konta, przeszukać historię konta, doładować telefon, zapłacić BLIKIEM, spłacić kartę kredytową lub zmienić limity transakcyjne na karcie. Wspieranych przez asystenta funkcji będzie stopniowo przybywać.

Aplikacja IKO dobrze oceniania i nagradzana

Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego jest najpopularniejszą aplikacją bankową w Polsce z szerokim wachlarzem funkcji. Za pomocą IKO można sprawdzić m.in. saldo i historię rachunku, zlecić przelew na numer rachunku bankowego do dowolnego odbiorcy, spłacić zadłużenie na karcie kredytowej, założyć lokatę czy doładować telefon na kartę. Użytkownicy mają też możliwość m.in.: autooszczędzania, edycji stałych zleceń, robienia przelewu split payment, korzystania z trybu ciemnego oraz z BLIKA zbliżeniowego. Mają też dostęp do pełnej oferty funduszy inwestycyjnych oferowanych przez PKO TFI i usług Biura Maklerskiego oraz sprawdzenia stanu PPK i PPE. Są też funkcje płacenia za autostrady, za parkowanie, zakupu biletów komunikacyjnych, otwierania konta „na selfie”. Aplikacja umożliwia też wgląd do kont z 11 banków – sprawdzenie stanu rachunków i historii operacji (usługa AIS w ramach otwartej bankowości).

Aplikacja IKO jest nie tylko aktywnie używana przez klientów, ale i bardzo dobrze przez nich oceniana. Klienci dwóch największych sklepów z aplikacjami wystawili aplikacji PKO Banku Polskiego prawie 880 tys. ocen, których średnia to 4,8 na 5 możliwych gwiazdek. IKO zdobyło też w tym roku, w 11. edycji konkursu Mobile Trends Awards, nagrodę główną, uzyskując najwięcej głosów internautów. Wcześniej została dwa razy z rzędu uznana za najlepszą na świecie w rankingu Retail International Banker, który obejmował 100 aplikacji banków z całego świata.

Źródło: PKO Bank Polski / PKO BP