PKO Bank Polski z nagrodą „Złotego Herolda”

PKO Bank Polski z nagrodą „Złotego Herolda”
Źródło: PKO BP
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Podczas XXVI Forum Teleinformatyki PKO Bank Polski otrzymał nagrodę "Złotego Herolda". Rada Programowa Forum przyznała ją za zaangażowanie banku w tworzenie nowoczesnego państwa opartego na powszechnym wykorzystywaniu technologii teleinformatycznych.
Podczas XXVI Forum Teleinformatyki @PKOBP otrzymał nagrodę „Złotego Herolda” za zaangażowanie banku w tworzenie nowoczesnego państwa opartego na powszechnym wykorzystywaniu technologii teleinformatycznych #PKOBP

– W PKO Banku Polskim stawiamy na cyfryzację! Jako lider sektora, bank nadaje ton zmianom sprzyjającym rozwojowi polskiej przedsiębiorczości, wzmacniając potencjał krajowej gospodarki. Wykorzystujemy chmurę obliczeniową, sztuczną inteligencję czy blockchain, a także wspieramy rozwój e-administracji i cyfryzację życia społecznego. Dziękuję wszystkim koleżankom i kolegom w banku za zaangażowanie i kreatywność – powiedział wiceprezes Adam Marciniak odbierając nagrodę.

Strategia oparta na cyfryzacji

Od kilku lat PKO Bank Polski skutecznie realizuje strategię opartą na cyfryzacji. Buduje przewagi konkurencyjne wykorzystując potencjał technologiczny, znacznie wykraczając poza tradycyjny obszar finansowy. Data Science, Machine Learning, Artificial Intelligence stanowią trend, który bank rozwija w wielu obszarach.

Czytaj także: Zbigniew Jagiełło: dla PKO BP kryzys jest szansą >>>

Dzięki zaangażowaniu PKO Banku Polskiego, zostały wypracowane rozwiązania technologiczne, rewolucjonizujące podejście do usług e-administracji. Integracja serwisów bankowości elektronicznej z systemami administracji publicznej pozwoliła przyspieszyć proces przenoszenia obiegu dokumentów papierowych do systemów elektronicznej.

Współpraca z liderami rynku fintech

Bank kreuje i na dużą skalę udostępnia zaawansowane rozwiązania informatyczne, wykorzystywane nie tylko w sektorze finansowym, lecz także w administracji publicznej. Współpracuje z liderami rynku fintech, zainicjował także powstanie spółki Operator Chmury Krajowej (OChK), którą obecnie rozwija wspólnie z udziałowcem – Polskim Funduszem Rozwoju. PKO Bank Polski korzysta z wybranych usług OChK i globalnych dostawców chmurowych. W pierwszej kolejności stworzył w chmurze 11 tys. stanowisk pracy doradców bankowych, uruchomił usługi HR dla wszystkich 23 tys. pracowników oraz wdrożył w trakcie lockdown’u system kolaboracji i wideokomunikacji MS Teams z którego korzysta 13 tys. pracowników. Planujemy, że w ciągu najbliższych trzech lat, kluczowe biznesowe systemy IT banku działały w chmurze obliczeniowej opartej o architekturę hybrydową.

Bank, jako pierwszy, umożliwił klientom korzystającym z bankowości elektronicznej złożenie wniosku w programie „Rodzina 500+” i „Dobry start”, założenie profilu na PUE ZUS, Profilu Zaufanego (eGO) czy rozliczenie podatku PIT. Wspólnie z Ministerstwem Przedsiębiorczości i Technologii, bank umożliwił rejestrację firmy i otwarcie konta firmowego w serwisie transakcyjnym iPKO. Jako pierwszy Dostawca Tożsamości zintegrował się z węzłem eID. Dzięki temu uruchomiona została usługa, która umożliwia utworzenie poprzez iPKO i Inteligo e-Tożsamości. Klienci banku mogą teraz logować się do portali nie tylko administracji publicznej w celu realizacji urzędowych usług online, ale też komercyjnych dostawców usług, potwierdzając swoją tożsamość za pomocą bankowego loginu i hasła.

Forum Teleinformatyki

Forum Teleinformatyki jest jednym z ważniejszych wydarzeń w branży teleinformatycznej. Poruszane tam tematy wiążą się z wykorzystaniem szeroko pojętej teleinformatyki w zarządzaniu państwem, w tym świadczenie usług dla obywateli przez administrację publiczną. Tegoroczna edycja odbyła się pod hasłem „System informacyjny państwa wobec globalnej transformacji cyfrowej”.

Źródło: PKO Bank Polski / PKO BP