PKO Bank Polski umożliwił swoim klientom składanie e-wniosków o dofinansowanie dzieci w żłobku

PKO Bank Polski umożliwił swoim klientom składanie e-wniosków o dofinansowanie dzieci w żłobku
Fot. stock.adobe.com / H_Ko
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Od 1 kwietnia br. klienci banku - rodzice, którzy mają numer PESEL mogą składać wnioski przez iPKO oraz Inteligo. Realizacją wniosku czyli prowadzeniem postępowania w sprawie przyznania dofinansowania i jego wypłatą, zajmie się Zakład Ubezpieczeń Społecznych, poinformował Bank.

Klienci PKO Banku Polskiego mogą od 1 kwietnia składać przez iPKO oraz Inteligo wnioski o dofinansowanie pobytu dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna. Wniosek można złożyć online w kilku prostych krokach.

Maksymalne dofinansowanie to 400 zł miesięcznie

Aby to zrobić potrzebny jest pesel dziecka, a jeśli dziecko nie ma numeru PESEL ‒ akt urodzenia i dokument, który potwierdzi jego tożsamość.

Dofinansowanie pobytu w żłobku to kolejny instrument wsparcia rodzin, który sprzyja łączeniu obowiązków rodzinnych z zawodowymi. Przysługuje na dziecko, na które nie został przyznany za ten sam okres Rodzinny Kapitał Opiekuńczy (RKO). Maksymalne dofinansowanie to 400 zł miesięcznie, ale nie więcej niż wysokość opłaty za pobyt dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna.

Czytaj także: Bezpłatne e-wnioski do ZUS w Banku Pocztowym o dofinansowanie za pobyt dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna

Jak złożyć wniosek online w iPKO lub Inteligo?

1. W serwisie należy wybrać odpowiednio e-Urząd -> Dofinansowanie pobytu w żłobku -> Złóż wniosek.

2. Następnie trzeba uzupełnić „Co chcesz załatwić tym wnioskiem?”, potem wypełnić oświadczenie rodzica.

3. W kolejnym kroku rodzic musi uzupełnić swoje dane i dziecka.

4. Na koniec procesu pojawi się ekran z podsumowaniem, wtedy już można złożyć wniosek.

Po weryfikacji ZUS wypłaci dofinansowanie na konto podmiotu prowadzącego żłobek

Po złożeniu wniosku klient otrzyma informację o złożeniu wniosku do ZUS. Potwierdzenie złożenia wniosku można pobrać z ekranu sukcesu lub w sekcji Oferty i wnioski. Na adres e-mail podany we wniosku przyjdzie też UPO z adresu noreply@zus.pl z urzędowym potwierdzeniem odbioru.

Po weryfikacji ZUS wypłaci dofinansowanie na konto podmiotu prowadzącego żłobek, klub dziecięcy, zatrudniającego dziennego opiekuna lub konto dziennego opiekuna, jeśli prowadzi działalność.

Czytaj także: Rodzinny Kapitał Opiekuńczy: gdzie szukać informacji o przyznaniu nowego świadczenia na dziecko?

Klient z profilem na PUE ZUS

Jeżeli klient złoży wniosek w serwisie internetowym iPKO, ZUS sprawdzi czy ma on profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.

Jeżeli nie, założy taki profil. Na adres e-mail otrzyma potwierdzenie założenia profilu, a na numer telefonu jednorazowe hasło do logowania na platformę ZUS.

Dofinansowanie opłaty za pobyt w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna dziecka przeznaczone jest na:

– pierwsze i jedyne dziecko w rodzinie;

– pierwsze dziecko z rodziny, w której kolejne dziecko jest objęte Rodzinnym Kapitałem Opiekuńczym;

– drugie i kolejne dziecko w rodzinie przed ukończeniem 12 miesiąca i po ukończeniu 35 miesiąca życia, na które ZUS przyznał RKO i kapitał został pobrany w łącznej przysługującej wysokości.

Czytaj także: Pracownicy ZUS pomogą w składaniu e-wniosków o RKO i 500 plus

Źródło: PKO Bank Polski / PKO BP