Pięć banków rozmawia z Nuance o biometrii głosowej

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

odcisk.palca.01.400x400Według Krzysztofa Rutkowskiego, analityka badań, Frost & Sullivan, wykorzystanie biometrii, także w bankowości, w najbliższych latach będzie coraz powszechniejsze.

– Młodzi ludzie codziennie wykorzystują technologie biometryczne np. do odblokowywania smartfonów, czy laptopów. Nie identyfikują biometrii jako zagrożenia dla bezpieczeństwa, a traktują ją jako ułatwienie. To popycha do przodu rynek tego typu rozwiązań – przekonywał na konferencji firmy Nuance, Krzysztof Rutkowski.

Podczas konferencji prezentowana była technologia „inteligentnego wirtualnego asystenta” i miejsce tego typu rozwiązań w obsłudze klienta.

Krystyna Hirshman, dyrektor ds. wdrożeń Nuance, firmy specjalizującej się w głosowych  rozwiązaniach biometrycznych, poinformowała, że prowadzi rozmowy z pięcioma polskimi bankami. Efekty rozmów poznamy za około pół roku.

Technologie firmy Nuance sa wykorzystywane m.in. przez rumuński oddział ING, słowacki bank Tatra Banka, czy Barclays w Wielkiej Brytanii.

Marcin Złoch