Pandemia nie zatrzymuje pracy polskich firm na rynku gier komputerowych

Pandemia nie zatrzymuje pracy polskich firm na rynku gier komputerowych
Źródło: Platige Image
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Studio Platige Image zaprezentowało animację wprowadzającą w świat nowej produkcji Ubisoftu. Trwający niemal 3 minuty cinematik przenosi widza do wirtualnych i realnych światów z 2054 roku, gdzie toczy się akcja gry. To kolejny projekt studia zrealizowany w trakcie trwania epidemii COVID-19, podkreślają twórcy.

Jednym z największych wyzwań było realizowanie produkcji po ogłoszeniu pandemii, kiedy cały ponad 100-osobowy zespół Platige oraz klienta przeszedł w tryb pracy zdalnej #COVID19 #PracaZdalna # HyperScape #Trailer @PlatigeImage

Nad animacją pracował 130-osobowy zespół. Na potrzeby Hyper Scape stworzono łącznie ponad 200 assetów.

Wcześniej studio stworzyło dla światowego ginganta cinematiki  do takich produkcji jak m.in.: Tom Clancy’s The Division 2, Rainbow Six Quarantine, czy Watch Dogs 2.

Tajniki świata Hyper Scape

Hyper Scape to gra akcji z gatunku FPS battle royale, dostępna w modelu free to play. To też zupełnie nowy tytuł z bogatym światem, oryginalną historią i niespotykanymi dotychczas postaciami.

Trailer prezentuje tajniki świata Hyper Scape, który będzie rozwijany w kolejnych sezonach. Gracz biorący udział w akcji z perspektywy pierwszej osoby, będzie mógł łączyć się w niewielkie drużyny z innymi uczestnikami rozgrywki i w ten sposób walczyć z innymi zespołami biorącymi udział w grze. 

Czytaj także: Polska awansowała w rankingu indeksu gospodarki cyfrowej i społeczeństwa cyfrowego

Współpraca już na etapie scenariusza

Studio rozpoczęło swój udział w projekcie już na etapie pracy nad scenariuszem, a jego głównym zadaniem było przygotowanie dynamicznej animacji demonstrującej szybkie tempo rozgrywki oraz stworzenie hiperrealistycznych postaci głównych bohaterów.

‒ Byliśmy zaangażowani w projekt już we wczesnej fazie produkcji. W siedzibie Ubisoftu, w Montrealu mieliśmy dostęp do pierwszych wersji gry, jak również do ciągle aktualizowanego builda. Wspólnie przeszliśmy przez wszystkie fazy dojrzewania nowego IP, co było bardzo ekscytujące, ale też pełne wyzwań.

Na każdym z etapów produkcji spotykaliśmy się z dużym zrozumieniem procesu powstawania CG, dostaliśmy dużą dozę zaufania oraz mnóstwo pozytywnego feedbacku ‒ komentuje Bartek Kik, reżyser trailera z Platige Image.

‒ Na planie mocap spędziliśmy 5 dni – sesja główna trwała dwa dni, z jednym dniem na próby. Kolejnego dnia robiliśmy dogrywki, a następnego realizowaliśmy sesję faceware.

Oddanie płynności i dynamiki rozgrywki było dla nas kluczowe, dlatego pracowaliśmy z niezastąpionym Maćkiem Kwiatkowskim oraz dwójką artystów parkour-owych – Moniką Mińską oraz Jakubem Grossmanem – dodaje Agata Bereś, CG Producer ze studia Platige Image.

Czytaj także: KPMG (e)Forum | Biznes w czasach pandemii: #3 Cyfrowoprzygotowani – digitally ready

Realizacja projektu w trybie zdalnym

Jednym z największych wyzwań było też realizowanie produkcji po ogłoszeniu pandemii, kiedy cały ponad 100-osobowy zespół Platige oraz klienta przeszedł w tryb pracy zdalnej. Mimo niecodziennej sytuacji prace były kontynuowane, a cały projekt został zrealizowany zgodnie z harmonogramem.

‒ Zaufanie, jakie otrzymujemy od Ubisoftu to dla nas powód do dumy, ale też duża odpowiedzialność. Cieszymy się, że w tym trudnym dla wszystkim czasie, udało nam się wspólnie stworzyć produkcję na najwyższym poziomie – podsumowuje Piotr Prokop, Business Development Director w Platige Image.

Premiera cinematika odbyła się w ramach prezentacji gry w wersji beta dla komputerów stacjonarnych.

Oficjalna premiera Hyper Scape jest planowana pod koniec lata na PC, PS4 oraz Xbox One.

Czytaj także: Jak technologia 5G zmieni sposób prowadzenia biznesu?

Platige Image to polskie studio produkcji i postprodukcji. Specjalizuje się w grafice komputerowej, animacji 3D i efektach wizualnych na potrzeby filmu, rozrywki i reklamy.

Źródło: Platige Image