Operator pocztowy Speedmail zamknął 2021 rok z 20-proc. wzrostem sprzedaży

Operator pocztowy Speedmail zamknął 2021 rok z 20-proc. wzrostem sprzedaży
Źródło: Speedmail
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Dynamika sprzedaży największego w Polsce niezależnego operatora pocztowego wróciła już niemal do stanu sprzed pandemii. Spółka Speedmail, która niedawno podsumowała swoje wyniki finansowe, informuje że rok 2021 zakończyła 20-proc. wzrostem sprzedaży liczonej rok do roku. To tylko o 4 punkty procentowe mniej, niż w poprzedzającym wybuch pandemii roku 2019. Firma sukcesywnie zwiększa swój zasięg, otwiera kolejne oddziały oraz usprawnia standardy obsługi.

– Wynik za 2021 rok cieszy nas tym bardziej, że był to rok, w którym Speedmail obchodził 10-lecie swojego działania na polskim rynku. Dodatnią dynamikę sprzedaży utrzymujemy od wielu lat.

Niewielkim wyjątkiem od reguły był rok 2020, kiedy ze względu na pandemię oraz lockdowny, które mocno wpłynęły na stan gospodarki, nasz wzrost mierzył się wartością jednocyfrową.

W 2021 roku spółka pozyskała ponad 70 nowych nadawców masowych

Obecnie powracamy jednak do dawnego poziomu, a obserwując stały przyrost klientów, liczymy że rok 2022 zakończymy jeszcze lepszym wynikiem – mówi Janusz Konopka, prezes zarządu Speedmail.

Czytaj także: Urzędowa przesyłka elektronicznie, albo hybrydowo, czyli cyfryzacja po polsku

Dominują nadawcy z branży bankowo-finansowej

W 2021 roku spółka pozyskała ponad 70 nowych nadawców masowych – w tym urzędy miast i gmin, przedsiębiorstwa wodociągowe i spółki komunalne, firmy dystrybucyjne, banki.

Jednym z przykładów może być Urząd Miasta Krakowa, dla którego Speedmail zobowiązał się dostarczyć w ciągu 12 miesięcy ponad 120 tys. przesyłek pocztowych. Spółka przedłużyła także m.in. kontrakt z firmą ubezpieczeniową Generali Polska oraz nawiązała współpracę z kolejnymi dużymi nadawcami.

Wprowadziliśmy m.in. tablety z podpisem biometrycznym, a nasz serwis www zajął wysokie miejsce w „Rankingu dostępności serwisów internetowych firm pocztowych”

Obecnie największy udział w strukturze jej sprzedaży stanowi branża bankowo-finansowa (20 proc.). Tuż za nią plasuje się telekomunikacja (14 proc.).  

Najbardziej dynamiczny wzrost ubiegłego roku dotyczył administracji publicznej, która dziś stanowi ok. 11 proc. w strukturze sprzedaży firmy.

Jednym z kół napędowych całej branży pocztowej jest dziś branża windykacyjna. Znajduje to odzwierciedlenie w strukturze sprzedaży Speedmail, gdzie znajduje się ona na piątym miejscu z wynikiem 9 proc. Wśród pozostałych segmentów obsługiwanych przez spółkę znajdują się m.in.: fundacje, media, branża wydawnicza, medyczna oraz obszar e-commerce.

Czytaj także: Postępowania windykacyjne napędzają obroty operatorów pocztowych

Ponad 100 placówek, zasięg terytorialny rośnie

– Poza wynikiem sprzedaży, w roku 2021 zwiększyliśmy także nasz zasięg terytorialny. Dzięki nowym placówkom otwieranym w miejscowościach takich jak: Mrągowo, Wałcz, Bielawa, Kłodzko czy Koziegłowy docieramy z przesyłkami do jeszcze większej grupy odbiorców.

Jednocześnie stale pracujemy nad rozwojem naszej oferty oraz poprawą standardów obsługi. W minionym roku wprowadziliśmy m.in. tablety z podpisem biometrycznym, a nasz serwis www zajął wysokie miejsce w „Rankingu dostępności serwisów internetowych firm pocztowych” opracowanym na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej – dodaje prezes Speedmail.

Jednym z kół napędowych całej branży pocztowej jest dziś branża windykacyjna

Spółka, która posiada obecnie ponad 100 placówek zlokalizowanych w większości dużych i średnich miast Polski zapowiada dalszy rozwój.

Planuje stale powiększać zasięg oraz pozyskiwać kolejnych klientów, celując w takie obszary jak: administracja samorządowa, bankowość, branża ubezpieczeniowa, telekomunikacja czy nadawcy korespondencji marketingowej.

Źródło: Speedmail