Ochrona majątku 5 mln klientów, ponad milion osób z polisami na życie, Warta rozpoczyna nowe stulecie działalności

Ochrona majątku 5 mln klientów, ponad milion osób z polisami na życie, Warta rozpoczyna nowe stulecie działalności
Źródło: Warta
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Warta, jedna z największych firm ubezpieczonych w Polsce, wkracza w drugie 100-lecie swojej działalności. Od momentu powstania miała niebagatelny wpływ na kształt polskiego rynku ubezpieczeń, zawsze odgrywając kluczową rolę oraz wdrażając przez te lata wiele innowacyjnych rozwiązań i produktów ‒ podkreśla w swoim komunikacie Ubezpieczyciel.

W 2019 r. obie spółki #Warta zebrały łącznie składkę w wysokości ponad 7,0 mld zł. #Zysk netto natomiast wyniósł niemal 700 mln zł osiągając najwyższy wynik w historii działalności #Polisy #RynekUbezpieczeń @PlWarta

Ponad stuletnia działalność to zadanie, któremu sprostało dotąd niewiele firm w Polsce. Do tego grona dołączyła również Warta, która powstała 3 września 1920 r.

‒ Bez chwili zawahania mogę stwierdzić, że Warta jest w najlepszym momencie swojej historii i fantastycznej kondycji. Osiągamy najlepsze wyniki finansowe i sprzedażowe, nasze ubezpieczenia zapewniają ochronę majątku ponad 5 mln klientów, a ponad milion osób ma nasze polisy na życie.

To bardzo duża część polskich firm i gospodarstw domowych, która nam zaufała. Jestem dumny z faktu, że ciężka i skuteczna praca całego zespołu Warty i jej partnerów biznesowych, w tym oczywiście pośredników, przynosi takie efektymówi Jarosław Parkot, prezes Zarządu Warty.

Droga do sukcesu

Warta od momentu powstania odgrywała istotną rolę na polskim rynku ubezpieczeń. W II RP była jedną z instytucji, która rozwijała ten rynek. W okresie PRL była m.in. polskim „oknem na świat”, obsługując ubezpieczenia związane z żeglugą morską i transportem lotniczym.

Przez kolejne lata jako pierwsza na rynku wprowadzała wiele produktów i usług, które obecnie tworzą kanon ubezpieczeń w Polsce.

‒ Kluczem do osiągniecia sukcesu na naszym rynku jest przede wszystkim skuteczna realizacja przemyślanej strategii rozwoju, która pozwala w pełni wykorzystać wszystkie elementy dobrze funkcjonującej firmy ubezpieczeniowej. Rozumiemy jak ten biznes działa i czego oczekują od nas klienci.

Dlatego oferujemy nowoczesne produkty, profesjonalny poziom sprzedaży i wysokiej jakości obsługę klienta. Te działania realizowane są przez wybitnej klasy zespół, który posiada wiedzę i umiejętności do osiągania zakładanych celów biznesowych. Sukces ostatnich lat to właśnie suma tych wszystkich czynników, kształtujących lidera rynkudodaje Prezes Warty.

Czytaj także: Warta: nowa odsłona produktów ubezpieczeniowych dla MSP

W ostatnich latach Warta dużo uwagi poświęciła na wprowadzenie szeregu praktycznych rozwiązań opartych na nowych technologiach, takich jak np. narzędzia do taryfikacji wykorzystujące Big Data, czy wspierające obsługę klienta podczas likwidacji szkód w postaci aplikacji mobilnej Warta Mobile.

Kolejnym ważnym rozwiązaniem wdrożonym w zeszłym roku jest narzędzie do rozpoznawania mowy oparte na sztucznej inteligencji. Voicebot Warty zajął już stałe miejsce na infolinii Warty, gdzie usprawnia proces zgłaszania szkód. Do dziś ten wirtualny asystent obsłużył już ponad 160 tys. rozmów dotyczących zgłoszenia i statusu szkody.

Dzięki temu rozwiązaniu konsultanci Warty mają więcej czasu na dokładniejsze poznanie potrzeb klienta i dopasowanie usług do jego indywidualnych potrzeb.

Wyjątkowe wyniki

W nowe stulecie Warta wchodzi z bardzo dobrymi wynikami finansowymi. W 2019 r. obie spółki Warty zebrały łącznie składkę w wysokości ponad 7,0 mld zł.

Zysk netto natomiast wyniósł niemal 700 mln zł osiągając najwyższy wynik w historii działalności. To kolejne lata z rzędu, które przyniosły poprawę rezultatów.

Od 2016 r. do teraz Warta wzmocniła swój udział w rynku o 2 punkty procentowe zarówno na rynku ubezpieczeń majątkowych, jak i ubezpieczeń na życie ze składką regularną. Co  ważne, pomimo tak dużego problemu, jakim jest pandemia, firma nadal umacnia swoją pozycję na rynku utrzymując jednocześnie rentowność na bardzo wysokim poziomie.

Na wysokim poziomie utrzymuje się także jakość obsługi klienta w trakcie likwidacji szkód. Potwierdzeniem tego jest sprawozdanie Rzecznika Finansowego za 2019 rok. Warta kolejny rok z rzędu znalazła się na czele zestawienia firm zarówno w kategorii ubezpieczeń komunikacyjnych, jak i majątkowych.

Czytaj także: Sztuczna inteligencja w Warcie będzie rozpoznawać obraz i pomagać w likwidacji szkód

Jubileusz w wyjątkowym czasie

100-lecie swojej działalności Warta planowała obchodzić hucznie. Przygotowania do obchodów jubileuszu trwały od ponad roku.

Z oczywistych względów plany te zostały zweryfikowane, a 10 mln zł, które były zarezerwowane na ten cel, zostały wykorzystane na wsparcie instytucji, które stały w pierwszej linii walki z pandemią.

Pięć milionów złotych trafiło do 34 szpitali zakaźnych. Drugie 5 mln zł zostało przekazane 53 organizacjom lokalnym, działającym na rzecz ograniczenia epidemii.

‒ W tym trudnym okresie udowodniliśmy, że jesteśmy bardzo elastyczną i efektywną organizacją, która szybko potrafi przystosować się do zmian zachodzących na rynku.

Z jednej strony udowodniliśmy, że warto być z Wartą, bo w takich chwilach potrafimy się odpowiednio zachować, wspierając instytucje walczące ze skutkami pandemii, przeznaczając na ten cel 10 mln zł.

Jarosław Parkot, prezes Zarządu Warty

Z drugiej strony czas pandemii pokazał, że nie tylko potrafimy działać w kryzysie, ale również umiemy wychodzić z niego silniejsi.

Już teraz widać, że bardzo dobrze radzimy sobie z tym wyzwaniem, podnosząc poziom sprzedaży zarówno w ubezpieczeniach majątkowych, jak i na życiedodaje Jarosław Parkot, prezes Zarządu Warty.

Czytaj także: Problem ze zdrowiem za granicą? Bezpłatne połączenie z infolinią Warty nawet z Tajlandii czy Brazylii

Źródło: Warta S.A.