Nowy system do rozliczeń publiczno-prawnych wdrożony w PKO BP

Nowy system do rozliczeń publiczno-prawnych wdrożony w PKO BP
Źródło: VSoft
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Od sierpnia 2019 r. w PKO Banku Polskim działa nowy centralny system optymalizujący procesy podatkowe i okołopodatkowe dotyczące w szczególności klientów banku. Pozwala on skrócić do minimum czas obsługi całego procesu podatkowego, a dzięki zastosowaniu nowoczesnego podejścia do projektowania interfejsu użytkownika (np. widoki 360⁰) - zapewnić jedno miejsce ze stałym dostępem do wszystkich danych podatkowych klienta Banku.

Od sierpnia 2019 r. w @PKOBP działa nowy centralny system optymalizujący procesy podatkowe i okołopodatkowe dotyczące w szczególności klientów banku #PKOBP

RPP 2.0, bo tak nazywa się nowy system, to oprogramowanie stworzone przez krakowską firmę VSoft jako dedykowana dla PKO Banku Polskiego odsłona produktu VSoft Tax Reporting. Projekt był wieloetapowy, trwał blisko 2 lata i obejmował swoim zakresem wszystkie procesy biznesowe dotyczące obowiązków podatkowych PKO Banku Polskiego jako instytucji pełniącej funkcję płatnika.

Czytaj także: Rozwiązanie dla EPU wdrożone w jednym z największych banków w Polsce >>>

„Cieszymy się z realizacji tego projektu. Dysponujemy teraz wydajnym i nowoczesnym narzędziem wspierającym nie tylko naszą pracę, ale także poprawiającym komfort i bezpieczeństwo podatkowe naszych Klientów. System RPP 2.0 obsługuje setki tysięcy deklaracji i raportów rocznie w takich obszarach jak: PIT, CIT, ZUS, PFRON, podatki lokalne, renty i emerytury zagraniczne.  Aby wyjść naprzeciw postrzeganiu naszego Banku jako nowoczesnej instytucji finansowej, za cel postawiliśmy sobie ograniczenie ilości danych wysyłanych papierowo do Klientów i urzędów skarbowych. Udało się to osiągnąć dzięki integracjom z takimi systemami jak e-Deklaracje czy Uniwersalna Bramka Dokumentów Ministerstwa Finansów. Dodatkowo w serwisie bankowości internetowej, Klient Biura Maklerskiego logujący się do swojego konta ma możliwość pobrania dokumentów podatkowych w postaci podpisanego certyfikatem kwalifikowanym dokumentu PDF” – mówi Sławomir Wieteska, Dyrektor Biura Operacji Podatkowych w Centrum Obsługi i Operacji PKO Banku Polskiego.

Źródło: VSoft