Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Technologie – Betacom | Wyższy poziom ryzyka i nowe cyberpotrzeby – sprawdzone rozwiązania bezpieczeństwa IT dla banków spółdzielczych

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Dostępne na rynku zaawansowane technologie cyberbezpieczeństwa pozwalają bankom spółdzielczym ograniczyć ryzyko związane z cyfrową transformacją oraz koniecznością zapewnienia zgodności z wymogami regulacyjnymi przy zachowaniu wysokiej efektywności ekonomicznej. Wykorzystując szerokie portfolio produktów Fortinet, Betacom projektuje i wdraża kompletne, zoptymalizowane kosztowo rozwiązania, które pozwalają skutecznie zmierzyć się ze wszystkimi wyzwaniami nowoczesnej bankowości.

Wojciech Ciesielski
Major Accounts Manager w Fortinet

Tomasz Głażewski
Hybrid IT Leader w Betacom

Pomimo zawirowań, z jakimi mieliśmy do czynienia w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy, sytuacja ekonomiczna banków spółdzielczych jest stabilna. Stosunkowo szybko wprowadziły one zmiany niezbędne do funkcjonowania w nowych warunkach wykreowanych przez pandemię czy niskie stopy procentowe. W sferze organizacyjnej, powoli ale systematycznie, postępuje konsolidacja. Banki spółdzielcze, podobnie jak inne instytucje finansowe, muszą na bieżąco mierzyć się z wieloma nowymi wyzwaniami wynikającymi ze zmieniających się oczekiwań klientów oraz regulacji prawnych.

Nowe, coraz liczniejsze grupy młodych klientów, którzy oczekują cyfrowego dostępu do usług bankowych i aplikacji mobilnych, a z drugiej strony przepisy i rekomendacje regulatora sprawiają, że jednym z najważniejszych obszarów wyzwań staje się cyfrowa transformacja i nowoczesne technologie ICT, w  szczególności w odniesieniu do kwestii cyberbezpieczeństwa i ochrony danych cyfrowych. Dodatkową trudnością jest konieczność mierzenia się z tymi wyzwaniami w sposób, który będzie zoptymalizowany pod kątem funkcjonalnym, wydajnościowym, a przy tym maksymalnie efektywny kosztowo.

Przyspieszenie rodzi wyzwania

Jednym z efektów COVID-19 jest ogromne przyspieszenie cyfrowej transformacji. W ciągu ostatniej dekady digitalizacja konsekwentnie postępowała, ale przebiegała stosunkowo spokojnie. Pandemia sprawiła, że większość organizacji na świecie, w tym sektor bankowy, musiało błyskawicznie zdigitalizować część procesów, aby zachować ciągłość działania. Równocześnie należało ułatwić klientom cyfrowy kontakt z pracownikami, a także dostęp do usług i możliwość zdalnego załatwienia wielu formalności.

Z ankiety przeprowadzonej w 2020 r. przez amerykańską firmę Twilio[1], specjalizującą się w komunikacji biznesowej, wynika, że COVID-19 przyspieszył digitalizację strategii komunikacyjnej o blisko sześć lat, a 97% menedżerów ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK