Nowatorskie produkty bankowe: Czas na zmiany

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

Ten rok będzie wyzwaniem dla sektora bankowego. Zmiany rynkowe mogą wymóc na bankach konieczność przemodelowania oferty produktowej.

Kamil Majewski

Czy jest jeszcze w ogóle miejsce na pojawienie się nowych produktów bankowych? Niskie stopy procentowe i znacznie obniżona stawka interchange stawiają banki w trudnej sytuacji – pod względem właśnie kreatywności. Bo grozić nam może to, że na rynku nie zaistnieją żadne nowe rozwiązania, gdyż będziemy mieć do czynienia wyłącznie z modyfikacją tych starych. Tym bardziej że budżety na marketing raczej nie zostaną zwiększone, możemy wręcz spodziewać się tendencji odwrotnej (a na pokrycie rezerwy BFG raczej trzeba będzie dodatkowe środki wyasygnować). Być może właśnie teraz jest dobry moment na modyfikację planów marketingowych.

Mobilne rewolucje

Jakie mogą pojawić się nowinki produktowe? Czy banki zmieniają swoje podejście do marketingu? Zdaniem Tomasza Pola, dyrektora Pionu Zarządzania Produktami Bankowości Detalicznej w banku Citi Handlowy, ten rok będzie wyzwaniem dla sektora bankowego. – Zmiany rynkowe mogą wymóc na bankach konieczność przemodelowania oferty produktowej i poszukania nowych rozwiązań, które wpiszą się w obecne warunki brzegowe, jakie tworzą choćby niskie stopy procentowe czy interchange. Myślę, że będzie to czas skupienia się na bardziej przejrzystych produktach, których funkcjonalności będą odpowiadały na konkretne potrzeby. Takie podejście może być widoczne choćby w obszarze kart kredytowych – zauważa. To nie znaczy oczywiście, że produkty z dodatkowymi programami korzyści znikną z rynku. Pozostaną, będą rozwijane, ale będą też odpowiednio wyceniane.

Zdaniem przedstawiciela banku Citi Handlowy, czeka nas również kolejny rok dynamicznego rozwoju mobilnych usług bankowych. – My sami wychodzimy na rynek z globalną inicjatywą Citi Mobile Challenge, do której zapraszamy deweloperów i innowatorów z całego regionu EMEA. Prezentują oni swoje prototypy aplikacji finansowych na telefon. Szukamy ciekawych trendów poza bankiem i mamy nadzieję wprowadzić je wkrótce do naszej aplikacji Citi Mobile w Polsce. Jedno z takich spotkań odbywa się w Polsce. Kolejne w Nairobi, Jerozolimie i Londynie – mówi Tomasz Pol. O kilku ciekawych innowacjach zaprezentowanych na tegorocznej konferencji Finovate Europe piszemy na stronie 72-73. Ale mobilna bankowość nie ogranicza się wyłącznie do aplikacji. – Sądzę, że do Citi Handlowy, który ponad półtora roku temu zmienił swój model dystrybucji bankowości detalicznej i zaistniał z koncepcją smart bankingu, dołączać będzie wielu naśladowcó...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI