mBank z nową strategią: do 2025 roku chce pozyskać milion nowych klientów indywidualnych; stawia na ESG i cyberbezpieczeństwo

mBank z nową strategią: do 2025 roku chce pozyskać milion nowych klientów indywidualnych; stawia na ESG i cyberbezpieczeństwo
Fot. mBank
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
mBank planuje do 2025 roku zwiększyć o 1 mln liczbę aktywnych klientów indywidualnych oraz znaleźć się w trójce największych kredytodawców na rynku sprzedaży kredytów hipotecznych - podał bank w prezentacji strategii lata 2021-2025.

Nowa strategia Grupy mBanku „Od ikony mobilności do ikony możliwości” została opracowana na lata 2021-2025. Definiuje ambitne kierunki rozwoju, odpowiadając na to, jak zmienia się świat, klienci i sama organizacja. mBank zamierza pozostać cyfrowym liderem, być bezpieczny i wygodny dla klientów. Istotną częścią tej strategii jest agenda ESG, obejmująca inicjatywy środowiskowe i społeczne oraz ład korporacyjny.

To kompleksowe zagadnienie: biznesowe, regulacyjne, dotyczące relacji z klientami i partnerami biznesowymi, a także środowiska pracy i kultury organizacyjnej. mBank ma ambicję przewodzić w tym obszarze.

Czytaj także: mBank: zysk netto grupy w III kw. wyniósł 26,6 mln zł; „prawdopodobieństwo wystawienia banku na sprzedaż bardzo niskie” >>>

Wiodąca bankowość detaliczna

W części detalicznej, bank chce być partnerem dla klientów na całe życie. Swoje wysiłki skoncentruje na precyzyjnym zrozumieniu ich potrzeb oraz zmieniających się preferencji, aby trafnie odzwierciedlać je w ofercie.Udzielenie kredytu hipotecznego będzie odbywać się cyfrowo, dzięki czemu instytucja chce być w pierwszej trójce kredytodawców. Wkrótce uruchomi też własne towarzystwo funduszy inwestycyjnych, które odpowie na potrzeby bogacących się klientów.

Poszerzymy też ofertę dla młodych. Na nich skoncentrujemy działania akwizycyjne. Dzięki temu utrzymamy atrakcyjną strukturę wiekową klientów i pozyskamy milion nowych do końca 2025 roku.

– mówi Cezary Kocik, wiceprezes mBanku ds. bankowości detalicznej.

– Jako lider bankowości mobilnej chcemy, aby w ciągu kilku lat połowa sprzedaży i obsługi klienta odbywała się w kanale mobilnym. Aby to osiągnąć, wprowadzimy w naszej aplikacji nowe usługi, które ułatwią załatwianie spraw online – dodaje.

W najbliższych latach bank zaoferuje asystenta płatności, pomagającego zarządzać finansami, oraz udostępni miejsce do bezpiecznego przechowywania dokumentów klientów.

Bank będzie też wspierać ludzi przedsiębiorczych i małe firmy. Udostępni im panel do zarządzania biznesem, wspierający ich w codziennej działalności: od spraw administracyjnych, przez księgowość, aż po zagadnienia prawne.

Bank w e-commerce

mBank będzie zwiększać udział w obsłudze segmentu e-commerce. Już dziś ma w nim mocną pozycję, która będzie solidną bazą do dalszego rozwoju. To oznacza wsparcie internetowych sprzedawców, zarówno w bankowości detalicznej, jak i korporacyjnej (segment małych i średnich przedsiębiorstw).

Sprzedających i kupujących będzie obsługiwać m.in. dzięki znanym już narzędziom, bramce płatności mBanku – Paynow oraz mOkazjom, które zmienią się w platformę e-commerce.

Cyfrowa bankowość korporacyjna

Korporacje obsługiwane przez mBank dostaną najlepszą na rynku bankowość elektroniczną i mobilną, opartą na samoobsłudze w kanałach zdalnych. Do 2025 roku 90 proc. klientów będzie podpisywać umowy elektronicznie.

Proces kredytowy dla klientów korporacyjnych zostanie gruntownie przebudowany, aby był bardziej przyjazny i przewidywalny. Dzięki temu lepiej odpowie na ich potrzeby biznesowe, a bankowi pozwoli efektywnie rosnąć i utrzymywać koszty ryzyka pod kontrolą.

– Zapewnimy 10 mld złotych finansowania zielonym branżom, takim jak OZE, elektromobilność i recykling. Chcemy być liderem ekotransformacji – mówi Adam Pers, wiceprezes mBanku ds. bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej.

Bank będzie skupiać się na klientach z perspektywicznych branż, a tych z tradycyjnych sektorów wspierać m.in. finansując ich zieloną transformację.

Zrównoważony rozwój i ESG

Agenda ESG zaczyna odgrywać coraz większą rolę w funkcjonowaniu instytucji finansowych. – W perspektywie tej strategii może stać się jednym z najważniejszych kryteriów oceny banku przez inwestorów, pracowników i klientów, których transformację będziemy wspierać. Dlatego mamy ambicję, by mBank był liderem zrównoważonej bankowości – mówi Marek Lusztyn, wiceprezes mBanku ds. zarządzania ryzykiem.

Każdy wprowadzany do oferty produkt będzie oceniany pod kątem jego wpływu na środowisko i społeczeństwo. Czynniki ESG znajdą się też w kryteriach oceny pracy ponad 100 kluczowych menedżerów mBanku.
Do 2050 roku mBank stanie się w pełni neutralny klimatycznie, a do 2030 roku osiągnie neutralność klimatyczną w zakresie pierwszym i drugim.

Bank będzie też wymieniać flotę na pojazdy o niskiej emisyjności, zmniejszać ilość odpadów, wciąż eliminować papier z procesów oraz plastikowe karty.

Nadal zamierza też wspierać cele społeczne. Mowa o współpracy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy, programach edukacji matematycznej, finansowanych przez mFundację, a także wsparciu młodych artystów w projekcie „m jak malarstwo”.

Bank zamierza dbać o różnorodność w środowisku pracy. Skupi się też na poprawie tych elementów, które sprawiają, że mBank jest atrakcyjnym pracodawcą. Postawi na rozwój kompetencji przyszłości, zwłaszcza tych w zakresie nowych technologii. Chce oferować najlepsze w swojej klasie środowisko pracy hybrydowej.

– Budujemy kulturę zaufania i dobrych intencji, która pozwoli naszym pracownikom wychodzić poza schematy, śmiało wyrażać opinie i podejmować odważne decyzje. Właśnie w takiej kulturze powstają innowacje, co będzie mieć kluczowe znaczenie dla długoterminowego wzrostu banku – mówi Cezary Stypułkowski, prezes mBanku.

Technologia i cyberbezpieczeństwo

W dzisiejszym świecie kluczowe stało się cyberbezpieczeństwo i na to wyzwanie bank chce odpowiadać. – W tym kontekście jeszcze szerzej wykorzystamy uczenie maszynowe i sztuczną inteligencję. Nadal będziemy prowadzić działania edukacyjne i kampanie społeczne dotyczące bezpieczeństwa w sieci – wyjaśnia Krzysztof Dąbrowski, wiceprezes mBanku ds. operacji i informatyki.

Poza tym, bank będzie pracować nad jakością i dostępnością serwisów cyfrowych, bo to kluczowy element z punktu widzenia klientów – użytkowników platform.

mBank wśród najlepszych instytucji finansowych w Polsce

mBank pozostanie liderem efektywności ze wskaźnikiem kosztów do dochodów na poziomie ok. 40 proc. Zwrot na kapitale ma wynieść powyżej 10 proc.

– Prowadzimy dochodowy i dojrzały biznes. Mamy świetny, perspektywiczny profil demograficzny klientów. Wyróżnia nas przewaga technologiczna i wysoka efektywność. To fundament do dalszego rozwoju. Wzrost i zyskowność będą w najbliższych latach kluczowe – komentuje Andreas Böger, wiceprezes mBanku ds. finansów.

– Nasza nowa strategia umocni pozycję mBanku wśród najlepszych instytucji finansowych w Polsce, a jednocześnie pomoże spółce osiągnąć lepszą wycenę i być atrakcyjnym dla inwestorów – mówi Cezary Stypułkowski. – mBank będzie dobrym miejscem pracy, otwartym na pracowników i ich potrzeby. A jaki ma być dla klientów? Wygodny, bezpieczny, z myślą o ich przyszłości… To będzie więcej niż mobilny bank. Ikona możliwości – dodaje prezes mBanku.

Źródło: mBank, PAP BIZNES