mBank wprowadził podpis kwalifikowany mSzafir

mBank wprowadził podpis kwalifikowany mSzafir
Źródło: mBank
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Klienci detaliczni mBanku mogą już podpisywać umowy i pisma urzędowe kwalifikowanym podpisem elektronicznym mSzafir, który ma taką samą moc prawną jak własnoręczny podpis. Potwierdzenie tożsamości odbywa się w serwisie transakcyjnym banku, poprzez mojeID.

Aby podpisać dokumenty, nie trzeba mieć żadnych fizycznych urządzeń typu karty czy czytnik ani udawać się do punktu sprzedaży. Wystarczy kupić podpis na stronie mSzafir i potwierdzić swoją tożsamość w bankowości elektronicznej mBanku za pomocą mojeID.

mSzafir dostępny w dwóch wariantach

Kwalifikowany podpis elektroniczny mSzafir nie wymaga też instalowania lub konfigurowania przez użytkownika dodatkowego oprogramowania. Dostępny jest w dwóch wariantach – jednorazowym (pozwala na podpisanie jednego dokumentu do 10MB wagi) lub z długim terminem ważności na rok lub dwa lata (umożliwia podpisanie od tysiąca to 100 tys. dokumentów). Do każdego podpisu dołączony jest znacznik czasu, zapewniający długotrwałą wartość dowodową.

Czytaj także: PKO BP: firmy i przedsiębiorstwa wykorzystają mSzafir do podpisu dokumentów kredytowych >>>

To pierwsze takie rozwiązanie na polskim rynku, które umożliwia pozyskanie certyfikatu kwalifikowanego całkowicie zdalnie.

Koszt usługi

Z usługi mogą skorzystać klienci indywidualni i firmowi mBanku obsługiwani w części detalicznej. Jej koszt jest zgodny z cennikiem KIR-u, właściciela usługi mSzafir. Ceny zaczynają się od 15 zł netto miesięcznie. mBank nie pobiera żadnej dodatkowej opłaty.

Źródło: mBank