Mastercard: awans Bartosza Ciołkowskiego, objął zarządzanie dwoma dodatkowymi rynkami

Mastercard: awans Bartosza Ciołkowskiego, objął zarządzanie  dwoma dodatkowymi rynkami
Bartosz Ciołkowski Fot. Mastercard
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Od początku września Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe, objął odpowiedzialność za dwa dodatkowe rynki - czeski i słowacki.

#BartoszCiołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału #Mastercard Europe, objął odpowiedzialność za dwa dodatkowe rynki – czeski i słowacki @MastercardPL

Będzie do niego raportować Michał Carny, nowo mianowany dyrektor zarządzający Mastercard w Czechach i na Słowacji. Bartosz Ciołkowski, oprócz dalszego zarządzania polskim oddziałem Mastercard Europe, w nowej roli będzie wspierał Michała Carnego w realizacji strategii biznesowej firmy w Czechach i Słowacji, m.in. dzieląc się swoim wieloletnim doświadczeniem w rozwijaniu biznesu Mastercard w Polsce.

Bartosz Ciołkowski pełni funkcję dyrektora generalnego polskiego oddziału Mastercard od ponad 5 lat, w ciągu których firma zdecydowanie umocniła swoją pozycję rynkową pod względem liczby kart płatniczych (wg danych NBP udział firmy w rynku wzrósł z 38,4% w I kw. 2014 r. do 45,6% w I kw. 2019 r.) i wprowadziła wiele innowacyjnych rozwiązań z obszaru płatności mobilnych (m.in. Apple Pay, Google Pay, płatności w standardzie HCE) oraz internetowych (Masterpass), z których korzystają miliony Polaków. Silna pozycja polskiego oddziału Mastercard, a jednocześnie wysoki poziom innowacyjności polskiego rynku usług finansowych, pozwoliły na uruchomienie właśnie w Polsce testów nowoczesnych rozwiązań, takich jak pilotaż pakietu usług Mastercard Open Banking Solutions czy też aplikacji umożliwiających akceptację płatności bezgotówkowych w telefonie komórkowym (rozwiązania SoftPOS i litePOS), które Mastercard testuje wspólnie z partnerami.

Współpraca ze start-upami

W ostatnich latach polskie biuro Mastercard koncentruje się nie tylko na rozwoju rynku płatności bezgotówkowych, ale również na współpracy ze start-upami, wychodzącej poza obszar samych płatności. Mastercard jest strategicznym partnerem i współfundatorem platformy The Heart, ułatwiającej dużym korporacjom wykorzystanie potencjału startupów. Efektem tej współpracy jest również powołana do życia w listopadzie 2018 r. jednostka The Heart Ventures, która wspólnie z największymi korporacjami buduje nowe spółki technologiczne, rozwijające m.in. usługi dodane dla banków. Mastercard ściśle współpracuje z polskimi i europejskimi fintechami, oferującymi polskim konsumentom innowacyjne rozwiązania płatnicze, takimi jak SkyCash, Twisto czy DiPocket.

Czytaj także: Raport Specjalny. Polska Bezgotówkowa to inicjatywa wyjątkowa w skali świata >>>

Współtwórca koncepcji Fundacji „Polska Bezgotówkowa”

Bartosz Ciołkowski jest współtwórcą koncepcji Fundacji „Polska Bezgotówkowa” – projektu, który okazał się przełomowy do rozwoju sieci akceptacji w Polsce. Za wkład w budowę tej wyjątkowej na skalę globalną inicjatywy otrzymał nagrodę eDukat w kategorii Osobowość Roku, przyznawaną przez Fundację Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego. Obecnie sprawuje funkcję przewodniczącego rady Fundacji „Polska Bezgotówkowa”.

Źródło: MasterCard