Mariusz Cholewa – Prezes BIK: Zbuduj z nami swoją dobrą historię

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

cholewa.mariusz.02.267x400Rozmowa z dr Mariuszem Cholewą - Prezesem Zarządu Biura Informacji Kredytowej S.A. o zmianie wizerunku BIK i o Programie Budowania Wiarygodności Finansowej Konsumentów.

Panie Prezesie – rozmawiamy o dwóch niezwykle ważnych działaniach BIK wpisanych w kalendarz 2014 roku: zmianie wizerunku BIK i Programie Budowania Wiarygodności Finansowej, mam jednak wrażenie, że poniekąd mówimy o jednym nadrzędnym zadaniu na ten rok.

Tak, mówimy o tym, że chcemy uświadomić Polakom jak bardzo przydatny może być BIK dla osób, które swoje życiowe działania wspomagają rozlicznymi narzędziami finansowymi o naturze kredytowej np.: ratami, kredytami gotówkowymi, hipotecznymi, kartami kredytowymi itd. czyli dla większości z nas. Chcemy przekonać obserwatorów działań BIK-u jak możemy pomóc w przygotowaniu się młodych osób do mądrego korzystania z tych produktów i jak z BIK-iem możemy przygotować się do zaciągnięcia kredytu na możliwie najlepszych warunkach. Mówimy o naszym nadrzędnym celu zapoznaniu Polaków z procesem budowania dobrej historii kredytowej.

Od czego powinniśmy zacząć?

Opowiadając o naszych działaniach powinniśmy zacząć od tego, że nie chcemy być już utożsamiani z przykrą instytucją, która dzięki swojej bazie informacji i wynikającej z niej wiedzy na temat naszej wiarygodności finansowej, jest władna zezwolić lub zabronić komuś na realizację swoich marzeń. Do niedawna większość Klientów BIK zanim nas poznała usłyszała o BIK w momencie, kiedy odmawiano jej udzielenia kredytu. Były to najczęściej osoby, których historia kredytowa nie była najlepsza lub takie, w których historię kredytową wkradł się błąd. Takich Klientów w bazie BIK mamy niespełna 10%, pozostałe 90% to dobre historie. Jeśli zaś chcemy powiedzieć o tym jak powinniśmy zacząć budować dobrą historię kredytową – odpowiedź jest jedna: od poznania Biura Informacji Kredytowej, zapoznania się z bazową wiedzą jaką chętnie przekazują nasi eksperci i od założenia konta w BIK – teraz z dostępem do darmowych produktów BIK.

Jakie konkretnie działania towarzyszą zarówno zmianie wizerunku BIK jak i Programowi Budowania Wiarygodności Kredytowej Konsumentów?

Zaczęliśmy od tego, że Program Budowanie Wiarygodności finansowej oparliśmy na trzech niezwykle ważnych filarach:

140625.trzy.filary.600x450

Pierwszy filar to w skrócie www.bik.pl – trzeba tam tylko wejść a my już z przyjemnością pomożemy przy zakładaniu darmowego konta, czy wyborze narzędzia, które najbardziej pasuje do aktualniej lub potencjalnej sytuacji kredytowej każdego naszego Klienta.

140625.wyprobuj.bik.za.darmo.600x450

Motywem przewodnim drugiego filaru jest BIK Pass. Nasz flagowy produkt, który w połączeniu z ofertami naszych Partnerów daje nam nie tylko przyjazny dokument: paszport naszej wiarygodności finansowej ale też szereg wymiernych korzyści od naszych Partnerów – lepsze oferty kredytowe i ubezpieczeniowe.

140625.bik.pass.600x450

Trzecim filarem jest niedawno zainaugurowana akcja edukacyjna Buduj Dobrą Historię, która realizujemy z wieloma Partnerami – przede wszystkim instytucjami finansowymi i która dotyczy procesu budowania swojej dobrej historii kredytowej. Sercem akcji edukacyjnej jest Akademia BIK.

140625.akademia.bik.600x450

A jej bardziej rozrywkową wersją dla młodych osób funkcjonujących w obszarze social mediów, jest nasz profil na Facebooku.

140625.profil.buduj.dobra.historie.600x450

Czy polską młodzież, studentów trzeba uczyć czegoś szczególnego w obszarze budowania swojej historii kredytowej?

Tak, trzeba przede wszystkim uświadomić potrzebę budowania swojej dobrej historii. U nas, zazwyczaj, dopiero przed zakupem swojego pierwszego mieszkania młodzi ludzie dowiadują się, że bez wcześniejszej historii może być z tym problem. Za oceanem, ludzie wiedzą, że trzeba dbać o swój dobry wizerunek kredytowy, bo inaczej nie uda się nawet wynająć mieszkania, nie mówiąc o kredycie na dom, czy mieszkanie. Na dobrą sprawę rzeczywiście należy tworzyć sobie w naszych polskich realiach taką historię tak szybko, jak to tylko możliwe. To może być jakaś nawet niedroga rzecz wzięta na raty. Warto pokazać, że jesteśmy w stanie zapłacić w terminie 10, czy 12 rat. To jest bardzo ważne i nie ma znaczenia, jak bardzo duże to były pieniądze. Nawet posiadanie karty kredytowej i regulowanie jej rachunku na bieżąco jest istotne.

A wszystko to warto robić razem z BIK: przyjazną instytucją nastawioną na pomoc przy budowaniu dobrej historii kredytowej?

Dokładnie tak. Wiemy, że cały proces, który – taki jest nasz cel – ma doprowadzić do zmiany wizerunku BIK-u na tę przyjazną instytucję, z pewnością dłuższą chwilę potrwa ale po zainteresowaniu jakim cieszy się nasza akcja „Wypróbuj BIK za darmo”, po tym jak każdego dnia zakładane są u nas setki kont wierzymy, że nie będzie to trwało zbyt długo.

Dziękuję za rozmowę.

Dziękuję.

Patryk Rozpiątkowski