Maile i spotkania to najwięksi pożeracze czasu w pracy

Maile i spotkania to najwięksi pożeracze czasu w pracy
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Według badań zrealizowanych na zlecenie Ricoh przez Censuswide, największymi pożeraczami czasu w pracy są duża liczba wiadomości e-mail (41%) i spotkania (37%).

Skutecznymi narzędziami, które przyczynią się do poprawy efektywności pracy są natomiast automatyzacja i sztuczna inteligencja. 65% badanych uznało, że wprowadzenie automatyzacji pewnych procesów wpływie pozytywnie na ich efektywność a 52% uznaje, że wdrożenie narzędzi wykorzystujących potencjał sztucznej inteligencji będzie miało pozytywny wpływ na sposób w jaki pracują. 45% respondentów wskazało, że dzięki nim byliby w stanie zaoszczędzić nawet 2 godziny dziennie. Badanie przeprowadzono na próbie 3 600 pracowników z 21 krajów w tym Polski, Niemiec i Francji.

Według 98% badanych nowoczesne narzędzia pomagają im lepiej wykonywać codzienne obowiązki. Głównie ze względu na szybki dostęp do danych (44%), możliwość pracy zdalnej (42%) i konieczność wykonywania mniejszej liczby powtarzalnych zadań (41%). Co więcej, dostęp do nowoczesnych technologii oraz innowacyjne środowisko pracy są ważnym elementem budowania satysfakcji z pracy. Te czynniki obok wysokiej pensji wskazywali Polacy (77%), Niemcy (63%) i Francuzi (53%). Z drugiej strony pracownicy obawiają się, że brak inwestycji w nowoczesne narzędzia ma niekorzystny wpływ na pozycję rynkową ich przedsiębiorstwa. 36% uznaje, że taka sytuacja może doprowadzić do upadku firmy. 46% jest zdania, że konkurenci mają nad nimi technologiczną przewagę.

„Efektywność pracy to kwestia, która zajmuje kluczowe miejsce podczas dyskusji o największych wyzwaniach, którym musi sprostać światowa gospodarka. Zbyt wiele z naszego dnia pracy poświęcamy na zadania i procesy, które można zautomatyzować i uprościć. Nowoczesne technologie umożliwiają odzyskanie tego czasu i pozwalają pracownikom skoncentrować się na ważnych działaniach” – powiedział Javier Diez-Aguirre, Vice President Corporate Marketing w Ricoh Europe. „Osoby odpowiedzialne za podejmowanie decyzji w firmach przy kwestiach związanych z wdrożeniami nowych narzędzi muszą przyjąć szerszą perspektywę. Brak inwestycji może w przyszłości okazać się bardzo kosztowny” – dodał.